اگر کسب و کاری دارید که باید برای آن یک تصمیم دقیق بگیرید تا روندی روشن و هدفمند برای کارتان تعیین کنید، حتما به این قدرت نیاز دارید که بتوانید فرآیندهای موثرتر را در تصمیمگیری شرکت انتخاب کنید. چگونه میتوانیم فرآیندهایی را که انتخاب کردیم و در پیش گرفتیم اعتماد کنیم؟ موفقیت در کسب و کار یک چالش بزرگ است و برای هر مدیری استرس به همراه دارد.
تفکر بیشتر و افزایش قدرت تصمیم گیری در یک سازمان مطلوب است و به هر قیمتی ارزش بیشتری دارد. با یادگیری هوش تجاری می توانید به پیشرفت و موفقیت سازمان خود کمک کنید. اگر اطلاعات مورد نیاز در مورد هوش تجاری را ندارید، در این قسمت با ما همراه باشید. ابتدا بیایید ببینیم هوش تجاری به چه معناست و چرا:
هوش تجاری چیست؟
هوش تجاری در واقع مجموعه یا مجموعه ای از فرآیندها، ابزارها و فناوری ها است.
میتوانید از ابزارها و تکنیکهای مبتنی بر دادههای موجود در شرکت یا سازمان تجاری خود برای اتخاذ تصمیمات تجاری و تجاری بهتر و مؤثرتر استفاده کنید.
در واقع کار اصلی هوش تجاری ادغام داده کاوی، تجزیه و تحلیل داده، تجسم داده ها و سایر ابزارها و مشتقات زیرساخت داده است.
چرا از هوش تجاری در تجارت استفاده می شود؟
در واقع صنعت و تجارت از روش های تجاری برای حل مشکلات و ناکارآمدی ها استفاده می کنند.
با استفاده از هوش تجاری و رفع موانع می توان عملکرد یا کارایی شرکت را در حوزه های مختلف افزایش داد.
هوش تجاری نه تنها به شما در حل مشکلات تجاری کمک می کند، بلکه نقش پیشگیرانه نیز دارد و می تواند از بروز بسیاری از مسائل مشکل ساز در سیستم کسب و کار جلوگیری کند.
با استفاده از هوش تجاری می توانید نیازها و خواسته های مشتریان و مخاطبان خود را شناسایی کرده و به آنها پاسخ دهید.
تغییرات بازار و نوسانات هوش تجاری را حتی قبل از وقوع پیش بینی کنید.
کل کسب و کار خود را با تغییرات بازار هماهنگ کنید و عملکرد آن را تسریع کنید.
چرا هوش تجاری برای کسب و کار مهم است؟
در این روزگار که تکنولوژی به جزئیات زندگی و تجارت نفوذ کرده است و ما می توانیم آن را همه جا ببینیم و شتاب آن را احساس کنیم، کسب و کارها چه می کنند؟ برای ماندن در این رقابت و ارائه عملکرد بهتر، کسب و کارها باید این مسیر تحول دیجیتال را طی کنند و بر آن غلبه کنند.
با تجزیه و تحلیل داده ها، این پایگاه های اطلاعاتی و اطلاعات حاصل به بینش ها و استراتژی های عملی و موثر تبدیل می شوند. با این بینش بهینه، می توانید تصمیمات آگاهانه و موثرتری در آینده بگیرید. در نهایت، اگر امروز یک شرکت بزرگ و بالغ هستید، قطعا برای بقا به هوش تجاری نیاز دارید، در غیر این صورت به سرعت سقوط خواهید کرد.
کدام فرآیند کسب و کار را بهینه می کند؟
ما هر روز تصمیمات زیادی در زندگی روزمره خود می گیریم. شما می توانید از ابزارهای مختلفی برای انتقال اطلاعات و انتقال آن به کارکنان شرکت استفاده کنید. به نظر شما از چه فرآیندها و ابزارهایی می توان استفاده کرد و اگر در قالب فناوری جدید استفاده شود، چه فرآیندهایی بهبود می یابد؟
سامانه روابط عمومی دیتاک
داده کاوی کسب و کار:
کسب و کار یا سازمان شما داده های زیادی را دریافت می کند که شامل ترافیک وب سایت، کمپین ها، بازخوردها و نتایج فروش، خرید مشتری و فعالیت های آنها می شود. می توانید از ابزارها و فناوری های دیگر داده کاوی برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر استفاده کنید تا فرآیند داده کاوی کارآمدتر و آسان تر شود.
تهیه گزارش کار:
ممکن است اطلاعات کمی از یک پایگاه داده یا مجموعه داده دریافت کنید و ممکن است داده ها نامشخص به نظر برسند. اما با انجام تجزیه و تحلیل می توانید این داده های فازی را به اطلاعات مفید تبدیل کنید. این امر به ویژه زمانی مهم است که بخواهید نتایج فعالیت را با شرکا، سهامداران و سهامداران به اشتراک بگذارید.
بنابراین، با جمع آوری و تهیه یک گزارش واضح و قابل فهم، می توانید آن را با شرکا و همکاران خود در میان بگذارید و تصمیمات بهتری بگیرید.
نمای داده:
تجزیه و تحلیل داده ها واقعاً یکی از مهمترین جنبه های هوش تجاری است. Visualization داده ها یعنی به دست آوردن قدرت تجزیه و تحلیل بصری و درک آنچه در قالب جداول و نمودار تهیه کرده اید.
درک و تفسیر داده ها در قالب نمودار یا هیستوگرام بسیار آسان است. برای این کار می توان از ابزارهای مختلف تجسم و گزارش استفاده کرد. این تکنیک برای ارائه ایده ها و راه حل های فرضی شما به ذینفعان ناآگاه بسیار مفید است.
مطالعات مختلفی برای بهبود تصمیم گیری وجود دارد.
برخی از تحلیل ها دقیق و قابل مشاهده هستند، برخی دیگر نیاز به علم خاصی برای ارائه و استفاده دارند.
بدون توجه به اندازه شرکت شما، می توانید از تصمیم گیری مبتنی بر داده استفاده کنید.
آیا فکر می کنید که استفاده از هوش تجاری برای شرکت شما مزایایی به همراه خواهد داشت؟ البته هدف از استفاده از هوش تجاری واقعی افزایش کارایی و سود است، بنابراین بدون شک فوایدی به همراه خواهد داشت که به برخی از آنها اشاره می کنیم:
مزیت استفاده از تجزیه و تحلیل کسب و کار در تجارت:
شما می توانید دید بازتر و بهتری از تصمیمات و فرآیندهای داخلی شرکت داشته باشید: با استفاده از داده های به دست آمده از فروش، تولید محصول و کارایی کارکنان و به طور کلی می توانید اطلاعات دقیق تری دریافت کنید. به همین دلیل دانستن نحوه تفسیر داده ها ضروری است تا بتوانند از ابزارها و سیستم ها استفاده کنند و استراتژی های بهینه تری را برای بهبود عملکرد در اختیار کارکنان قرار دهند.
شناسایی نیازهای کاربران با هوش تجاری:
با هوش تجاری، می توانید نیازهای مشتری را شناسایی یا درک کنید. در این زمینه، میتوانید دادههای بهدستآمده از سابقه خرید، فعالیت خود در شبکههای اجتماعی، سیستمعاملی که استفاده میکنید، نظرسنجیها و ارتباطات با خدمات پشتیبانی مشتری برای بهبود محصولات خود و نوع خدماتی که ارائه میدهید را مرور کنید.
افزایش سطح حرفه ای کارکنان تحصیلکرده کسب و کار:
از ابزارهای هوش تجاری برای بهبود دید سیستم و آگاهی کارکنان استفاده کنید. با استفاده از تجسم داده ها، می توانید کسب و کار خود را درک و درک کنید و فرآیندهای آن را مدیریت کنید.
افزایش بهره وری کسب و کار با هوش تجاری:
از سیستم های BI برای بهبود ارتباطات شرکت خود استفاده کنید. این ابزارها به شما کمک می کنند به راحتی اطلاعات مربوط به شرکت خود را به اشتراک بگذارید، در زمان صرفه جویی کنید، درک کسب و کار را بهبود بخشید و در نتیجه کارایی شرکت را افزایش دهید.
یک کمپین بازاریابی شخصی اجرا کنید:
به لطف وجود تجزیه و تحلیل داده ها، حتی می توانید در اوقات فراغت مشتریان خود حضور داشته باشید و متوجه شوید که آنها چه فعالیت هایی را دنبال می کنند. آنچه را که به برند شما مرتبط است شناسایی کنید و محصولات خود را در قالب تبلیغاتی که انتظار دارند و می فروشند درج کنید.
آنچه ما از سرمایه گذاری های تجاری آموخته ایم:
در این قسمت متوجه شدیم که امروزه انواع و اقسام شرکت ها حجم زیادی از داده ها را دریافت می کنند، در حالی که در گذشته برای به دست آوردن اطلاعات باید هزینه زیادی می کردند.
هوش تجاری راهی برای درک معنای داده ها و تبدیل آن به بینش و بینش هایی شده است که به کسب و کارها در تصمیم گیری واقعی کمک می کند.
شما می توانید داده های خام را به دست آورید، آن ها را تجزیه و تحلیل کنید و در نهایت با استفاده از تجزیه و تحلیل برگرفته از علم هوش تجاری از آن برای بهبود کارایی بازاریابی، برنامه ریزی و بهبود در آینده استفاده کنید.
از Lowe BI استفاده کنید:
این مفهوم ممکن است برای شما چندان واقعی نباشد، اما بسیاری از شرکت ها از سیستم های BI برای حل مشکلات خود استفاده می کنند. در اینجا یک مثال خوب با استفاده از این سیستم آورده شده است:
Lowe's دومین فروشگاه بزرگ لوازم خانگی در ایالات متحده است. این فروشگاه های زنجیره ای در واقع بخش بزرگی از موفقیت و رشد سود خود را مدیون استفاده از هوش تجاری است. زیرا با استفاده از آن، آنچه را که به مشتریانتان مرتبط است، می گیرید و محصول مورد انتظار مشتری را ارائه می دهید.
هوش تجاری همچنین در زمینه های زیر به برند کمک می کند:
بهینه سازی کارایی زنجیره تامین
نرخ تقلب را کاهش دهید.
افزایش فروش با حداقل ضایعات محصول.
زمان تلف شده برای بازاریابی محصولات را کاهش دهید.
آمازون و همکاری با هوش تجاری:
آیا غول خرده فروشی آنلاین را می شناسید؟ بله، منظور ما دقیقاً آمازون است. آمازون یکی از بزرگترین و برجسته ترین شرکت های خرده فروشی آنلاین است که استفاده از BI را برای آنها حیاتی می داند.
آمازون از هوش تجاری برای شخصی سازی محصولات و تبلیغات خود برای مشتریان استفاده می کند.
همراه با جذب مشتری، او همچنین از هوش تجاری برای اتخاذ تصمیمات تجاری لجستیکی استفاده می کند.
با استفاده از این سیستم کارایی زنجیره تامین را بهبود و به روز می کند. در یک کلام، آمازون امروزه دارای هوش تجاری است.
نقش BI یا هوش تجاری در صنعت مالی:
البته با صحبت در مورد هوش تجاری و تاثیر آن می توانید متوجه شوید که تاثیر مستقیم بر صنعت مالی خواهد داشت، در واقع صنعت مالی بیشترین تاثیر را در این فرآیند دارد. با استفاده از هوش تجاری، امریکن اکسپرس خدمات پرداخت را بهبود می بخشد، بازارهای جدیدی را با مشتریان ایجاد می کند، محصولات جدید را توسعه می دهد و به عنوان پیشگام در استفاده از هوش تجاری شناخته می شود.
- ۰۱/۰۵/۱۸