هوش تجاری سازمانی مزایای BI
فرآیندهای هوش تجاری یا BI به شما کمک می کند تا داده های خود را سازماندهی کنید تا به راحتی قابل دسترسی و تجزیه و تحلیل باشد. سپس تصمیم گیرندگان می توانند به سرعت اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند و آنها را قادر می سازد تا تصمیمات آگاهانه بگیرند. اما بهبود تصمیم گیری تنها یکی از مزایای هوش تجاری است. بیایید عملی ترین مزایای BI و نحوه استفاده سازمان ها از فناوری برای دستیابی به اهداف خود را مرور کنیم.
BI چیست؟
هوش تجاری به زیرساختی اطلاق می شود که حجم زیادی از داده ها را جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کند تا به سازمان ها تصویر واضح و جامعی از داده های خود بدهد. هدف یک سیستم BI این است که به ذینفعان دیدی واضح و سفارشی از داده هایشان بدهد تا آنها را برای تصمیم گیری مبتنی بر داده توانمند کند. بسیاری از سیستم های BI برای استفاده بصری، بسیار قابل تنظیم و سلف سرویس هستند. BI شامل فرآیندهایی مانند داده کاوی، زیرساخت، تجسم، تجزیه و تحلیل و غیره است.
درباره BI بیشتر بدانید.
مزایای استفاده از سیستم های BI
هوش تجاری چیزی فراتر از یک نرم افزار است. این یک ابتکار کل نگر برای استفاده از داده ها در عملیات روزانه است. هفت مزیت BI که در زیر ذکر شده است، به موفقیت های دنیای واقعی تبدیل می شود که BI را در عمل به نمایش می گذارد.
مزایای هوش تجاری:
تجزیه و تحلیل سریعتر، داشبوردهای بصری
افزایش کارایی سازمانی
تصمیمات تجاری مبتنی بر داده
بهبود تجربه مشتری
بهبود رضایت کارکنان
داده های قابل اعتماد و کنترل شده
افزایش مزیت رقابتی
تجزیه و تحلیل سریعتر، داشبوردهای بصری
پلتفرمهای BI برای انجام پردازش سنگین دادهها در فضای ابری یا سرورهای شرکت شما طراحی شدهاند. ابزارهای BI دادهها را از چندین منبع به انبار داده وارد میکنند و سپس دادهها را با توجه به درخواستهای کاربر، گزارشهای کشیدن و رها کردن، و داشبورد تجزیه و تحلیل میکنند. هوش تجاری به لنوو کمک کرد تا بازده گزارش دهی را تا 95 درصد در چندین بخش افزایش دهد. بخش منابع انسانی آنها چندین گزارش ماهانه را در یک داشبورد عکس فوری خلاصه میکرد. PepsiCo همچنین با استفاده از قدرت BI زمان تجزیه و تحلیل را تا 90 درصد کاهش داد. مزیت داشبوردهای هوش تجاری این است که تجزیه و تحلیل داده ها را آسان تر و شهودی می کند و به کاربران غیر فنی قدرت می دهد تا بدون نیاز به یادگیری کد، داستان هایی را با داده ها تعریف کنند.
افزایش کارایی سازمانی
BI به رهبران این امکان را می دهد که به داده ها دسترسی داشته باشند، دیدی کل نگر از عملیات خود به دست آورند و نتایج را در برابر سازمان بزرگتر معیار قرار دهند. رهبران با نگاهی جامع به سازمان می توانند زمینه های فرصت را شناسایی کنند. فایزر از پلتفرمهای BI برای همکاری میان بخشها و مدلهای توسعهیافته برای بهینهسازی تشخیص بیمار و روشهای سریعتر و بهتر برای انجام آزمایشهای بالینی استفاده میکند. شرکت بیمه PEMCO از Tableau در عملیات خود برای مدیریت و بستن سریع مطالبات استفاده کرد. وقتی سازمانها ساعتهای کمتری را صرف تجزیه و تحلیل دادهها و جمعآوری گزارشها میکنند، BI به آنها زمان بیشتری میدهد تا از دادهها برای نوآوری در برنامهها و محصولات جدید برای کسبوکار استفاده کنند.
تصمیمات تجاری مبتنی بر داده
داشتن دادههای دقیق و قابلیتهای گزارشدهی سریعتر، تصمیمات تجاری بهتری را فراهم میکند. MillerCoors داشبوردهای تلفن همراه را برای تیم فروش خود سفارشی کرد تا بتوانند داده ها و پیش بینی های فروش را قبل از ملاقات با مشتریان بالقوه مشاهده کنند. فروش اکنون می تواند با اطمینان با نیازهای مشتریان یا مشتریان احتمالی صحبت کند و بداند که داده ها به روز هستند. دیگر لازم نیست رهبران روزها یا هفته ها برای گزارش ها منتظر بمانند و با خطر داده های قدیمی مقابله کنند.
بهبود تجربه مشتری
هوش تجاری می تواند به طور مستقیم بر تجربه مشتری و رضایت مشتری تأثیر بگذارد. Verizon سیستم های BI را در چندین بخش مستقر کرد و بیش از 1500 داشبورد برای کارمندان ایجاد کرد. این داشبوردها داده ها را از عملیات و داده های متنی را از جلسات چت پشتیبانی مشتری استخراج می کردند. با استفاده از این داده ها، Verizon توانست فرصت هایی را برای بهبود خدمات مشتری و کاهش تماس های پشتیبانی تا 43 درصد شناسایی کند.
بهبود رضایت کارکنان
سیستمهای BI به بخشهای فناوری اطلاعات و تحلیلگران این امکان را میدهند که زمان کمتری را برای پاسخگویی به درخواستهای کاربران تجاری صرف کنند. بخش هایی که بدون تماس با تحلیلگران یا IT به داده های خود دسترسی نداشتند، اکنون می توانند با آموزش اندک به تجزیه و تحلیل داده ها بپردازند. BI به گونهای طراحی شده است که مقیاسپذیر باشد و راهحلهای داده را برای بخشهایی که به آن نیاز دارند و برای کارمندانی که هوس داده هستند ارائه میدهد. BrownForman پلت فرم BI خود را به 1000 کاربر جهانی افزایش داد و دریافت که به خوبی با زیرساخت داده موجود خود مطابقت دارد. نرم افزار BI باید یک تجربه کاربری یکپارچه و بصری برای کاربران غیر فنی داشته باشد تا به داده ها نگاه کنند.
داده های قابل اعتماد و کنترل شده
سیستم های BI سازماندهی و تجزیه و تحلیل داده ها را بهبود می بخشد. در تحلیل سنتی دادهها، دادههای بخشهای مختلف مخفی میشوند و کاربران باید برای پاسخ به سؤالات گزارشدهی خود به چندین پایگاه داده دسترسی داشته باشند. اکنون، پلتفرمهای مدرن BI میتوانند همه این پایگاههای داده داخلی را با منابع داده خارجی مانند دادههای مشتری، دادههای اجتماعی و حتی دادههای آب و هوای تاریخی در یک انبار داده ترکیب کنند. دپارتمان ها در سراسر یک سازمان می توانند به همان داده ها در یک زمان دسترسی داشته باشند. آژانس بازاریابی Tinuiti بیش از 100 منبع داده را با استفاده از فناوری هوش تجاری متمرکز کرد و صدها ساعت در زمان تحلیل مشتریان خود صرفه جویی کرد.
افزایش مزیت رقابتی
سازمان ها زمانی می توانند رقابتی تر باشند که بازار و عملکرد خود را در آن بشناسند. Rosenblatt Securities داده های صدها منبع را تجزیه و تحلیل کرد تا بهترین زمان ممکن برای ورود و خروج از بازار و موقعیت استراتژیک خود را ببیند. با BI، کسبوکارها میتوانند با تغییرات صنعت همگام باشند، تغییرات فصلی در بازار را نظارت کنند و نیازهای مشتری را پیشبینی کنند.
موانع برای پیاده سازی BI
برای پیادهسازی و مقیاسبندی موفقیتآمیز BI در یک سازمان، رهبران باید یک استراتژی را بیان کنند، یک نقشه راه بسازند و منابع را تخصیص دهند. پیادهسازی هر سیستم سازمانی خود یک پروژه است و سیستمهای هوش تجاری ممکن است چندین ماه نیاز داشته باشند تا بازگشت سرمایه قابل اندازهگیری وجود داشته باشد. با این حال، بسیاری از سازمانها با اتخاذ روشهای نوآورانه برای استفاده از BI برای بهبود سود و کاهش هزینههای عملیاتی، و تعهد بلندمدت به ایجاد فرهنگ داده، به موفقیت دست مییابند. به همین دلیل ما Tableau Blueprint را ایجاد کردیم. شما و سازمانتان می توانید از این روش برای تبدیل شدن به یک سازمان داده محور استفاده کنید و از امروز شروع به ایجاد یک فرهنگ داده موفق کنید.
- ۰۱/۰۸/۱۵