آموزش هوش تجاری از ۰ تا ۱۰۰

۴ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

محصولات، هنگام بررسی سیاست های سازمان در مورد قیمت گذاری و مشتریان؛ ردیابی داده های فروش در رابطه با این متغیرها می تواند موفقیت یا شکست سیاست های یک سازمان را تعیین کند. در دنیای تجاری بسیار رقابتی امروزی، داده های بازاریابی نقش مهمی در موفقیت سازمان شما در میان سایر فروشندگانی دارد که برای سهم بازار مشابه مبارزه می کنند. مشتریان می توانند آنچه را که می خرند پیگیری کنند. کمبود تقاضا برای چه چیزهایی را تجربه می کنید؟ به شما درک درستی می دهد که کدام فروشگاه ها یا مناطقی برای فروش مشکل دارند.
با این هوش می توانید موقعیت کسب و کار خود را ارتقا دهید، فروش را افزایش دهید و از چالش ها و مشکلات احتمالی جلوگیری کنید. جمع آوری داده های فروش در یک مکان و ارجاع منظم به آن می تواند باعث شفافیت عملکرد سازمان شما شود. نرم افزار هوش تجاری می تواند مکانی مرکزی برای ذخیره تمام داده های سازمان شما فراهم کند و ستون های صفحه گسترده را به نمودارها و نمودارهای بصری تبدیل کند که می توانید از آنها برای هدایت بهتر تیم خود و اتخاذ تصمیمات مقرون به صرفه استفاده کنید. در ادامه می خواهیم مزایای استفاده از هوش تجاری در تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده و تاثیر آن بر افزایش درآمد سازمان را بررسی کنیم.
هوش تجاری چیست؟
هوش تجاری یا به اختصار BI ترکیبی از روش‌های تحلیل کسب‌وکار، داده‌کاوی، تجسم داده‌ها، ابزارها و زیرساخت‌های داده و بهترین شیوه‌ها است که به سازمان‌ها در تصمیم‌گیری مبتنی بر داده کمک می‌کند. در عمل زمانی هوش تجاری دارید که درک کاملی از داده های سازمان خود داشته باشید و از آن داده ها برای ایجاد تغییرات، حذف ناکارآمدی ها و انطباق سریع با تغییرات بازار یا عرضه استفاده کنید. گزارش ها و داشبوردها اجزای اصلی نرم افزار هوش تجاری هستند. داشبوردها توسط نرم افزار هوش تجاری میزبانی می شوند و به طور خودکار داده های موجود را در قالب نمودارها و نمودارها نشان می دهند.
هوش تجاری چگونه کار می کند؟
سازمان ها و کسب و کارهای مختلف مشکلات و اهدافی دارند. برای پاسخ به این سوالات و پیگیری عملکرد در برابر اهداف سازمان، داده های لازم را جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کنند و در نهایت مشخص می کنند که برای دستیابی به اهداف چه اقداماتی لازم است.
از نظر فنی، داده های خام از فعالیت های تجاری جمع آوری می شود. این داده ها در یک انبار داده پردازش و ذخیره می شوند تا کاربران بتوانند برای شروع فرآیندهای تحلیلی و پاسخ به سؤالات تجاری به آن دسترسی داشته باشند.
سامانه روابط عمومی دیتاک
اگرچه BI به کاربران نمی گوید که در صورت گذراندن یک فرآیند خاص چه کاری انجام دهند یا چه اتفاقی می افتد، اما فقط یک ابزار گزارش دهی نیست. درعوض، هوش تجاری به کاربران کمک می‌کند تا با ساده‌سازی مراحل مورد نیاز برای یافتن، ادغام و جستجوی داده‌هایی که برای تصمیم‌گیری تجاری به آن‌ها نیاز دارند، روندها را درک کرده و بینش‌هایی به دست آورند.
هوش تجاری چگونه می تواند به بهبود سود سازمان کمک کند؟
امروزه، با داشبورد هوش تجاری، کاربران نهایی در هر بخش از سازمان می توانند با استفاده از روشی کارآمد به اطلاعات کسب و کار مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند، بدون اینکه نیازی به مراجعه به تحلیلگران فناوری اطلاعات یا تجاری برای کسب اطلاعات بیشتر داشته باشند. این اطلاعات می تواند به ویژه در توسعه قابل توجه بخش فروش و بازاریابی سازمان مفید باشد. در ادامه، برخی از مزایای کلیدی استفاده از نرم افزار هوش تجاری که می تواند فروش سازمان شما را افزایش دهد، بیان می کنیم.
به مشتریان فعلی بیشتر بفروشید
همانطور که می دانید هزینه یافتن مشتریان جدید بسیار بیشتر از حفظ مشتریان فعلی است. بنابراین، نتایج یک مطالعه نشان داد که "احتمال فروش به یک مشتری فعلی 14 برابر بیشتر از فروش به یک مشتری جدید است."
با داشتن هوش تجاری، تیم فروش شما درک بهتری از آنچه مشتریان شما می خرند، و شاید مهم تر از آن، چه چیزی را نمی خرند، خواهد داشت. ردیابی داده های فروش روند تقاضا را شناسایی می کند و به شما امکان می دهد محصولات دیگر را به مشتریان بفروشید. به عنوان مثال، اگر یکی از مشتریان شما به دنبال خرید نرم افزار مدیریت منابع انسانی (HR) است اما نمی خواهد یک برنامه نرم افزاری حقوق و دستمزد بخرد، می توانید یک کمپین بازاریابی ایجاد کنید که این مشتری خاص را هدف قرار دهد.
ارائه خدمات بهتر به مشتریان
با ردیابی سوابق فروش مشتریان و تجزیه و تحلیل عادات خرید آنها، می توانید تصویر کاملی از نیازهای تجاری مشتری خود ایجاد کنید. با هوش کاربردی به دست آمده از نرم افزار هوش تجاری، تیم فروش می تواند در جلسه با مشتری شرکت کند و آمادگی بیشتری برای پاسخگویی به سوالات او داشته باشد، فرصت های بالقوه برای صرفه جویی در هزینه ها را مطرح کند، محصولات جدید را معرفی کند که می تواند در فروش و رشد فروش کمک کند. با بررسی موجودی و وضعیت موجودی فعلی از چالش های تحویل محصول در آینده جلوگیری کنید.
همانطور که شما و تیمتان در مورد نیازهای مشتریان خود اطلاعات بیشتری کسب می کنید، می توانید خدمات بهتری ارائه دهید، روابط خود را تقویت کنید و وفاداری ایجاد کنید.
تصمیمات مبتنی بر داده بگیرید
با بازار همراه باشید و از رقبای خود جلوتر باشید. شما دسترسی نامحدودی به اطلاعات کسب و کار فعلی دارید و باید از این اطلاعات در تصمیم گیری استفاده کنید. توجه داشته باشید که تصمیمات احساسی یا ابتکارات مبتنی بر فکر می تواند منجر به خطراتی شود که نمی توانید از عهده آن برآیید.
با تجزیه و تحلیل داده های فروش مربوط به مشتریان و نمایندگان فروش یا محصولات، می توانید به تیم فروش یا نمایندگان فروش خود کمک کنید تا فروش بیشتری داشته باشند و روابط بهتری با مشتریان ایجاد کنند و در نهایت عملکرد فروش سازمان خود را بهبود بخشند.
با آشنایی بیشتر با تاریخچه فروش محصولات در صنایع مختلف، می توانید سازمان خود را برای افزایش تقاضا آماده کنید و توانایی پاسخگویی به هر تقاضایی را داشته باشید. علاوه بر این، اگر به اطلاعات دقیق و به موقع دسترسی دارید، می توانید به راحتی اقدامات خود و تیمتان را در مورد مشتریان توجیه کنید.
دسترسی به یک منبع گزارش منحصر به فرد و قابل اعتماد
در بسیاری از سازمان ها، اطلاعات مربوط به مشتریان، محصولات و فعالیت های بازاریابی در سیستم های مختلف توزیع شده در بخش های مختلف سازمان ذخیره می شود. در برخی موارد، حتی این سیستم‌های نامتجانس هیچ ارتباطی ندارند و هیچ زمانی برای اشتراک‌گذاری موثر و کارآمد داده‌های خود ندارند.
نرم افزار هوش تجاری می تواند به عنوان یک منبع واحد و قابل اعتماد برای ذخیره تمام داده های مربوط به کسب و کار عمل کند. این نرم افزار می تواند با سایر سیستم های شرکت از جمله برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)، نقطه فروش، مدیریت انبار/ زنجیره تامین و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ادغام شود. این ادغام اندازه گیری داده های جامعی را با ابزارهای هوش تجاری شما فراهم می کند و تصویر بهتری از عملکرد و فرهنگ فروش شفاف تری به شما می دهد. این یکپارچه سازی به شما امکان می دهد تا داده ها را به طور جامع با ابزارهای هوش تجاری ارزیابی کنید، که تصویر کامل تری از عملکرد شما ایجاد می کند و فرهنگ سازمانی را در فروش به طور شفاف نشان می دهد.
هوش تجاری از سایر بخش های سازمان پشتیبانی می کند
این فقط بخش های فروش نیستند که از هوش تجاری سود می برند. دسترسی به دانش داده‌های فروش، مانند محصولاتی که می‌فروشند و چه کسی آنها را خریده است، می‌تواند بخش‌های دیگر کسب‌وکار شما را کارآمدتر کند. به عنوان مثال، یک بخش تولید می تواند تقاضای محصول را بهتر برنامه ریزی و پیش بینی کند. این بدان معناست که بخش خدمات مشتری یا بخش بازاریابی برای برنامه ریزی تولید، توسعه محصول و برنامه ریزی تولید و نیازهای نیروی انسانی اطلاعاتی برای کمک به شناسایی کمپین هایی دارند که باعث تحریک یا اصلاح فروش می شوند.
علاوه بر این، رهبری سازمان به داشبوردهای عملیاتی دسترسی خواهد داشت که اطلاعات جامعی در مورد فعالیت های نیروی فروش ارائه می دهد که به آنها کمک می کند تا تصمیمات استراتژیک را به نفع شرکت اتخاذ کنند و سرمایه گذاری های آتی در زمینه فروش را توجیه کنند. بنابراین می توان گفت دسترسی به داده ها از یک منبع قابل اعتماد بین بخش های مختلف سازمان و در نهایت کل سازمان ارزش ایجاد می کند.
سودآورترین مشتریان خود را شناسایی کنید و روی آنها تمرکز کنید
بهترین مشتریان شما لزوماً آنهایی نیستند که بیشترین سفارش را دارند، بلکه مشتریان قابل اعتمادی هستند که مرتباً سفارشات خوبی ارائه می دهند و رفتار خود را تکرار می کنند. با کمک نرم افزار هوش تجاری می توانید مشتریان خود را بر اساس تعداد خرید، دفعات و ارزش خرید آنها رتبه بندی کنید تا بتوانید دقیقا بهترین مشتریان خود را مشخص کنید و پس از ایجاد لیستی از سودآورترین مشتریان، بهتر بتوانید فعالیت های بازاریابی خود را بهینه کنید بر روی هدف قرار دادن مشتریان احتمالی مشابه تمرکز کنید. منطقی است که به دنبال مشتریان بالقوه ای باشید که ویژگی های مشابهی دارند و تلاش بیشتری برای جذب آنها انجام دهید.
با کمی مهارت و نرم افزار هوش تجاری خوب، می توانید با اجرای مراحل ساده، رتبه بندی مشتریان فعلی خود را بر اساس ارزش ارتباط آنها با سازمان شروع کنید. در ابتدا، شما فقط می توانید آنها را بر اساس شایستگی رتبه بندی کنید، سپس فرصت های دیگر مانند پرداخت زمانی، بازگشت، شکایات و غیره را در نظر بگیرید.
فروش خود را با دقت بیشتری پیش بینی کنید.
اطلاعات مربوط به درآمد آتی به سوالاتی مانند «چه چیزی»، «به چه کسی» و «چه زمانی» بفروشیم پاسخ می دهد. این اطلاعات دقیق و به موقع است و ارزش تجاری بی نظیری دارد. مطالعات صنعت نشان می دهد که افزایش دقت پیش بینی منجر به بهبود قابل توجهی در عواملی مانند حجم سفارش، سطح موجودی تخفیف و حاشیه سود می شود.
با استفاده از بینش ارائه شده توسط نرم افزار هوش تجاری، تیم های بازاریابی و فروش می توانند دقت پیش بینی های خود را با ترکیب تقاضای فصلی، تبلیغات محصول، محصولات کم فروش، متغیرهای علت، محصولات پرفروش و موارد دیگر بهبود بخشند. هنگامی که اطلاعات کافی برای پشتیبانی از تجزیه و تحلیل در دسترس باشد، ریسک پیش بینی می تواند به طور قابل توجهی کاهش یابد و قابلیت اطمینان افزایش یابد. ابزارهای هوش تجاری اطلاعاتی را در اختیار تصمیم گیرندگان قرار می دهند که تصویر دقیقی از تاریخچه فروششان به آنها می دهد. دسترسی آسان و مستقیم به سوابق فروش به تصمیم گیری بهتر و دقیق تر و تسریع پشتیبانی و خرید کمک می کند.
اثربخشی برنامه های بازاریابی خود را اندازه گیری کنید
نرم‌افزار هوش تجاری می‌تواند به شما کمک کند تا تلاش‌های بازاریابی خود را برنامه‌ریزی و نظارت کنید، و همچنین عملکرد را برای تعیین اینکه مشتریانتان به کدام تبلیغات یا تبلیغات به خوبی پاسخ داده‌اند، نظارت کنید. از این طریق می توان دلارهای تبلیغاتی را هدایت کرد و به کمپین های موفقی که بهترین بازگشت سرمایه را دارند اختصاص داد. به عنوان مثال اگر برنامه بازاریابی A یک میلیون تومان قیمت داشته باشد و 3 میلیون فروش داشته باشد، در مقایسه با برنامه بازاریابی B که 500 هزار تن قیمت دارد و 5 میلیون تن می شود، بی پول نیست. با استفاده از هوش تجاری هوشمند خود، می توانید درآمد هر اینچ از تبلیغات را به حداکثر برسانید. با مقایسه نتایج واقعی با انتظارات کمپین خود، می‌توانید هوشمندانه‌تر بازاریابی کنید و فرصت‌هایی را برای افزایش فروش و رشد شناسایی کنید.
خلاصه و نتیجه گیری
هوش تجاری از ابزارها و زیرساخت های مختلفی برای تبدیل داده های خام به اطلاعات مفید استفاده می کند و در نتیجه به سازمان ها در تصمیم گیری استراتژیک کمک می کند. استفاده موثر از هوش تجاری توسط تیم فروش و بازاریابی می تواند منجر به نرخ حفظ مشتری بهتر، درآمد بیشتر از کمپین های فروش/بازاریابی و سطوح بالاتر رضایت مشتری شود و در نهایت، مشتریان خوشحال به معنای درآمد بیشتر برای سازمان است.
مدیران فروش باید بر شاخص های کلیدی عملکرد، عملکرد فردی و تیمی تمرکز کنند

  • sahar saha sql
  • ۰
  • ۰

اگر کسب و کاری دارید که باید برای آن یک تصمیم دقیق بگیرید تا روندی روشن و هدفمند برای کارتان تعیین کنید، حتما به این قدرت نیاز دارید که بتوانید فرآیندهای موثرتر را در تصمیم‌گیری شرکت انتخاب کنید. چگونه می‌توانیم فرآیند‌هایی را که انتخاب کردیم و در پیش گرفتیم اعتماد کنیم؟ موفقیت در کسب و کار یک چالش بزرگ است و برای هر مدیری استرس به همراه دارد.
تفکر بیشتر و افزایش قدرت تصمیم گیری در یک سازمان مطلوب است و به هر قیمتی ارزش بیشتری دارد. با یادگیری هوش تجاری می توانید به پیشرفت و موفقیت سازمان خود کمک کنید. اگر اطلاعات مورد نیاز در مورد هوش تجاری را ندارید، در این قسمت با ما همراه باشید. ابتدا بیایید ببینیم هوش تجاری به چه معناست و چرا:
هوش تجاری چیست؟
هوش تجاری در واقع مجموعه یا مجموعه ای از فرآیندها، ابزارها و فناوری ها است.
می‌توانید از ابزارها و تکنیک‌های مبتنی بر داده‌های موجود در شرکت یا سازمان تجاری خود برای اتخاذ تصمیمات تجاری و تجاری بهتر و مؤثرتر استفاده کنید.
در واقع کار اصلی هوش تجاری ادغام داده کاوی، تجزیه و تحلیل داده، تجسم داده ها و سایر ابزارها و مشتقات زیرساخت داده است.
چرا از هوش تجاری در تجارت استفاده می شود؟
در واقع صنعت و تجارت از روش های تجاری برای حل مشکلات و ناکارآمدی ها استفاده می کنند.
با استفاده از هوش تجاری و رفع موانع می توان عملکرد یا کارایی شرکت را در حوزه های مختلف افزایش داد.
هوش تجاری نه تنها به شما در حل مشکلات تجاری کمک می کند، بلکه نقش پیشگیرانه نیز دارد و می تواند از بروز بسیاری از مسائل مشکل ساز در سیستم کسب و کار جلوگیری کند.
با استفاده از هوش تجاری می توانید نیازها و خواسته های مشتریان و مخاطبان خود را شناسایی کرده و به آنها پاسخ دهید.
تغییرات بازار و نوسانات هوش تجاری را حتی قبل از وقوع پیش بینی کنید.
کل کسب و کار خود را با تغییرات بازار هماهنگ کنید و عملکرد آن را تسریع کنید.
چرا هوش تجاری برای کسب و کار مهم است؟
در این روزگار که تکنولوژی به جزئیات زندگی و تجارت نفوذ کرده است و ما می توانیم آن را همه جا ببینیم و شتاب آن را احساس کنیم، کسب و کارها چه می کنند؟ برای ماندن در این رقابت و ارائه عملکرد بهتر، کسب و کارها باید این مسیر تحول دیجیتال را طی کنند و بر آن غلبه کنند.
با تجزیه و تحلیل داده ها، این پایگاه های اطلاعاتی و اطلاعات حاصل به بینش ها و استراتژی های عملی و موثر تبدیل می شوند. با این بینش بهینه، می توانید تصمیمات آگاهانه و موثرتری در آینده بگیرید. در نهایت، اگر امروز یک شرکت بزرگ و بالغ هستید، قطعا برای بقا به هوش تجاری نیاز دارید، در غیر این صورت به سرعت سقوط خواهید کرد.
کدام فرآیند کسب و کار را بهینه می کند؟
ما هر روز تصمیمات زیادی در زندگی روزمره خود می گیریم. شما می توانید از ابزارهای مختلفی برای انتقال اطلاعات و انتقال آن به کارکنان شرکت استفاده کنید. به نظر شما از چه فرآیندها و ابزارهایی می توان استفاده کرد و اگر در قالب فناوری جدید استفاده شود، چه فرآیندهایی بهبود می یابد؟
سامانه روابط عمومی دیتاک
داده کاوی کسب و کار:
کسب و کار یا سازمان شما داده های زیادی را دریافت می کند که شامل ترافیک وب سایت، کمپین ها، بازخوردها و نتایج فروش، خرید مشتری و فعالیت های آنها می شود. می توانید از ابزارها و فناوری های دیگر داده کاوی برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر استفاده کنید تا فرآیند داده کاوی کارآمدتر و آسان تر شود.
تهیه گزارش کار:
ممکن است اطلاعات کمی از یک پایگاه داده یا مجموعه داده دریافت کنید و ممکن است داده ها نامشخص به نظر برسند. اما با انجام تجزیه و تحلیل می توانید این داده های فازی را به اطلاعات مفید تبدیل کنید. این امر به ویژه زمانی مهم است که بخواهید نتایج فعالیت را با شرکا، سهامداران و سهامداران به اشتراک بگذارید.
بنابراین، با جمع آوری و تهیه یک گزارش واضح و قابل فهم، می توانید آن را با شرکا و همکاران خود در میان بگذارید و تصمیمات بهتری بگیرید.
نمای داده:
تجزیه و تحلیل داده ها واقعاً یکی از مهمترین جنبه های هوش تجاری است. Visualization داده ها یعنی به دست آوردن قدرت تجزیه و تحلیل بصری و درک آنچه در قالب جداول و نمودار تهیه کرده اید.
درک و تفسیر داده ها در قالب نمودار یا هیستوگرام بسیار آسان است. برای این کار می توان از ابزارهای مختلف تجسم و گزارش استفاده کرد. این تکنیک برای ارائه ایده ها و راه حل های فرضی شما به ذینفعان ناآگاه بسیار مفید است.
مطالعات مختلفی برای بهبود تصمیم گیری وجود دارد.
برخی از تحلیل ها دقیق و قابل مشاهده هستند، برخی دیگر نیاز به علم خاصی برای ارائه و استفاده دارند.
بدون توجه به اندازه شرکت شما، می توانید از تصمیم گیری مبتنی بر داده استفاده کنید.
آیا فکر می کنید که استفاده از هوش تجاری برای شرکت شما مزایایی به همراه خواهد داشت؟ البته هدف از استفاده از هوش تجاری واقعی افزایش کارایی و سود است، بنابراین بدون شک فوایدی به همراه خواهد داشت که به برخی از آنها اشاره می کنیم:
مزیت استفاده از تجزیه و تحلیل کسب و کار در تجارت:
شما می توانید دید بازتر و بهتری از تصمیمات و فرآیندهای داخلی شرکت داشته باشید: با استفاده از داده های به دست آمده از فروش، تولید محصول و کارایی کارکنان و به طور کلی می توانید اطلاعات دقیق تری دریافت کنید. به همین دلیل دانستن نحوه تفسیر داده ها ضروری است تا بتوانند از ابزارها و سیستم ها استفاده کنند و استراتژی های بهینه تری را برای بهبود عملکرد در اختیار کارکنان قرار دهند.
شناسایی نیازهای کاربران با هوش تجاری:
با هوش تجاری، می توانید نیازهای مشتری را شناسایی یا درک کنید. در این زمینه، می‌توانید داده‌های به‌دست‌آمده از سابقه خرید، فعالیت خود در شبکه‌های اجتماعی، سیستم‌عاملی که استفاده می‌کنید، نظرسنجی‌ها و ارتباطات با خدمات پشتیبانی مشتری برای بهبود محصولات خود و نوع خدماتی که ارائه می‌دهید را مرور کنید.
افزایش سطح حرفه ای کارکنان تحصیلکرده کسب و کار:
از ابزارهای هوش تجاری برای بهبود دید سیستم و آگاهی کارکنان استفاده کنید. با استفاده از تجسم داده ها، می توانید کسب و کار خود را درک و درک کنید و فرآیندهای آن را مدیریت کنید.
افزایش بهره وری کسب و کار با هوش تجاری:
از سیستم های BI برای بهبود ارتباطات شرکت خود استفاده کنید. این ابزارها به شما کمک می کنند به راحتی اطلاعات مربوط به شرکت خود را به اشتراک بگذارید، در زمان صرفه جویی کنید، درک کسب و کار را بهبود بخشید و در نتیجه کارایی شرکت را افزایش دهید.
یک کمپین بازاریابی شخصی اجرا کنید:
به لطف وجود تجزیه و تحلیل داده ها، حتی می توانید در اوقات فراغت مشتریان خود حضور داشته باشید و متوجه شوید که آنها چه فعالیت هایی را دنبال می کنند. آنچه را که به برند شما مرتبط است شناسایی کنید و محصولات خود را در قالب تبلیغاتی که انتظار دارند و می فروشند درج کنید.
آنچه ما از سرمایه گذاری های تجاری آموخته ایم:
در این قسمت متوجه شدیم که امروزه انواع و اقسام شرکت ها حجم زیادی از داده ها را دریافت می کنند، در حالی که در گذشته برای به دست آوردن اطلاعات باید هزینه زیادی می کردند.
هوش تجاری راهی برای درک معنای داده ها و تبدیل آن به بینش و بینش هایی شده است که به کسب و کارها در تصمیم گیری واقعی کمک می کند.
شما می توانید داده های خام را به دست آورید، آن ها را تجزیه و تحلیل کنید و در نهایت با استفاده از تجزیه و تحلیل برگرفته از علم هوش تجاری از آن برای بهبود کارایی بازاریابی، برنامه ریزی و بهبود در آینده استفاده کنید.
از Lowe BI استفاده کنید:
این مفهوم ممکن است برای شما چندان واقعی نباشد، اما بسیاری از شرکت ها از سیستم های BI برای حل مشکلات خود استفاده می کنند. در اینجا یک مثال خوب با استفاده از این سیستم آورده شده است:
Lowe's دومین فروشگاه بزرگ لوازم خانگی در ایالات متحده است. این فروشگاه های زنجیره ای در واقع بخش بزرگی از موفقیت و رشد سود خود را مدیون استفاده از هوش تجاری است. زیرا با استفاده از آن، آنچه را که به مشتریانتان مرتبط است، می گیرید و محصول مورد انتظار مشتری را ارائه می دهید.
هوش تجاری همچنین در زمینه های زیر به برند کمک می کند:
بهینه سازی کارایی زنجیره تامین
نرخ تقلب را کاهش دهید.
افزایش فروش با حداقل ضایعات محصول.
زمان تلف شده برای بازاریابی محصولات را کاهش دهید.
آمازون و همکاری با هوش تجاری:
آیا غول خرده فروشی آنلاین را می شناسید؟ بله، منظور ما دقیقاً آمازون است. آمازون یکی از بزرگترین و برجسته ترین شرکت های خرده فروشی آنلاین است که استفاده از BI را برای آنها حیاتی می داند.
آمازون از هوش تجاری برای شخصی سازی محصولات و تبلیغات خود برای مشتریان استفاده می کند.
همراه با جذب مشتری، او همچنین از هوش تجاری برای اتخاذ تصمیمات تجاری لجستیکی استفاده می کند.
با استفاده از این سیستم کارایی زنجیره تامین را بهبود و به روز می کند. در یک کلام، آمازون امروزه دارای هوش تجاری است.
نقش BI یا هوش تجاری در صنعت مالی:
البته با صحبت در مورد هوش تجاری و تاثیر آن می توانید متوجه شوید که تاثیر مستقیم بر صنعت مالی خواهد داشت، در واقع صنعت مالی بیشترین تاثیر را در این فرآیند دارد. با استفاده از هوش تجاری، امریکن اکسپرس خدمات پرداخت را بهبود می بخشد، بازارهای جدیدی را با مشتریان ایجاد می کند، محصولات جدید را توسعه می دهد و به عنوان پیشگام در استفاده از هوش تجاری شناخته می شود.

  • sahar saha sql
  • ۰
  • ۰

در محیط تجاری بسیار رقابتی امروزی، شما به تمام ابزارهایی که می توانید برای جلوتر از رقبا نیاز دارید، بنابراین راه حل های BI و BI نقش بسیار مهمی در رشد کسب و کار شما دارند.
کسب‌وکارها و شرکت‌های مدرن با داده‌ها کار می‌کنند، بنابراین ما در مورد داده‌هایی صحبت می‌کنیم که هر روز جمع‌آوری می‌شوند، و این همان چیزی است که بسیاری از مردم آن را Big Data می‌نامند. به خودی خود داده هایی که هر روز در حال افزایش هستند هیچ ارزش استراتژیک و استراتژیکی برای تجارت ندارند. اما هنگامی که این داده ها سازماندهی و تجزیه و تحلیل می شوند تا الگوها، روندها و سایر بینش های ارزشمند را نشان دهند، داده ها ارزشمند می شوند و ارزش واقعی را برای کسب و کار یا سازمان فراهم می کنند. اطلاعات ارائه شده می تواند بینش ارزشمندی از آنچه در داخل و خارج سازمان شما اتفاق می افتد ارائه دهد و از این طریق می توانید مبنایی برای تصمیمات کلیدی خود بیابید.
اکنون، وقتی صحبت از راه‌حل‌های هوش تجاری به میان می‌آید، فناوری امروزی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد تا دقیق‌ترین راه را برای کشف حقایق و رویدادها در زمان وقوع و پیش‌بینی چالش‌ها و مشکلات قبل از وقوع، در اختیار شما قرار دهد. همه اینها برای اینکه شرکت شما برای شرایط تجاری فعلی و آینده آماده شود. چرخه BI به شما این امکان را می دهد که مقادیر زیادی از داده های خام را به اطلاعات قابل فهم تبدیل کنید، که اغلب در داشبوردهای تعاملی نمایش داده می شوند که می توانند برای یافتن بینش های مرتبط بیشتر، جستجو و فیلتر شوند.
مزایای حل مشکلات کسب و کار
هوش تجاری
خط فعلی ابزارهای هوش تجاری در بازار شامل ویژگی های رایج مورد استفاده در BI است، مانند تجزیه و تحلیل، گزارش و تجسم. در اینجا برخی از مزایایی است که می توانید از راه حل BI دریافت کنید:
ارائه اطلاعات مرتبط؛ شما می‌توانید زمینه‌هایی را برای بهبود و سطح بازاریابی تعیین کنید، دوام محصول را اندازه‌گیری کنید، عرضه و تقاضا را نظارت کنید، فرصت‌های فروش را بهبود بخشید، تولید سرنخ، اطلاعاتی درباره رفتار مشتری و موارد دیگر کسب کنید. به طور کلی، حدسیات را حذف می کند و یک رویکرد تحلیلی را برای بهبود فرآیندهای تجاری، عملیات و برنامه ها اعمال می کند.
به شما بینش و دیدگاه قدرتمندی می دهد. تصمیم گیرندگان با استفاده از ابزارهای استاندارد BI مانند داشبورد و کارت امتیاز، دید کلی از عملکرد کسب و کار به دست می آورند. می‌توانید معیارها، KPIها، KPIها و نقاط عطف را برای مطابقت با استراتژی‌ها و اهداف کسب‌وکارتان تنظیم کنید و نحوه عملکرد کسب‌وکارتان را در محدوده‌ای مشخص کنید.
داده ها را متمرکز می کند. به‌جای ورود به برنامه‌ها، سیستم‌ها و منابع متعدد، اطلاعات جمع‌آوری‌شده و فیلتر شده را در زمان واقعی از یک مرکز مرکزی دریافت می‌کنید که زمان صادرات و واردات داده‌ها را به شدت کاهش می‌دهد. داشتن داده در زیر یک سقف به معنای کارایی و صرفه جویی است.
فرآیندهای تجاری را تسهیل می کند. هوش تجاری پیچیدگی فرآیندهای کسب و کار را از بین می برد زیرا آنها از تجزیه و تحلیل استفاده می کنند، یک کار پیچیده که آمار، تجزیه و تحلیل آماری، مدل سازی کامپیوتری، مدل سازی و سایر روش ها را ترکیب می کند، بنابراین نیازی نیست خودتان محاسبات را انجام دهید و بهتر خواهد بود. تمرکز بر مسائل و تصمیمات مهم دیگر.
این امکان تجزیه و تحلیل آسان را فراهم می کند. در گذشته، تجزیه و تحلیل یک کار پیچیده، پرمصرف و انرژی بر بود که کل تیم فناوری اطلاعات را ملزم می کرد تا روزها روی آن کار کنند. ابزارهای BI اکنون در حال دموکراتیک کردن استفاده از خود هستند و به کاربران غیرتحلیل‌گر و معمولی نیز اجازه می‌دهند تا به سرعت داده‌ها را جمع‌آوری و پردازش کنند و در نهایت قدرت تجزیه و تحلیل را از دست عده‌ای معدود به دست عده‌ی زیادی منتقل می‌کنند.
بهترین راه حل های هوش تجاری
شش خار
حس شش
Sisense یک نرم افزار هوش تجاری چند منظوره است که به عنوان یکی از بهترین پلتفرم های BI end-to-end شناخته می شود که شامل تمام ابزارهای لازم برای تهیه، تجزیه و تحلیل و تجسم داده های پیچیده است. از طریق یک رابط کشیدن و رها کردن، کاربران می توانند تمام داده های خود را در یک داشبورد جذاب نمایش دهند و اطلاعات ارزشمندی را ایجاد کنند که می تواند با هر کسی به اشتراک گذاشته شود. این راه حل BI انتخاب بسیاری از شرکت ها است. از شرکت‌های نوپا گرفته تا برندهای معتبری مانند سونی، ESPN، eBay، رولز رویس، موتورولا، ایرباس و ناسا.
نصب سریع با نصب One-Stack یکی از بهترین بخش های این تجارت هوشمند است و شما را از هرگونه نیاز به ابزارهای اضافی برای مدیریت فرآیند از یکپارچه سازی تا اطلاعات رها می کند. این موتور به شما این امکان را می دهد که هر سوالی را بپرسید و بدون بازگشت به صفحه برای هر سوال جدید، پاسخ سریع دریافت کنید. این بهترین راه حل برای افراد غیر IT است که نیاز به تجزیه و تحلیل و تجزیه و تحلیل کلان داده ها و ایجاد اطلاعات و گزارش های تصویری در چند دقیقه دارند.
از جمله مزایای مختلفی که Sisense می تواند ارائه دهد عبارتند از:
تمام داده ها را از همه منابع در یک مخزن قابل دسترس ادغام کنید
با گزارش‌های تصویری قدرتمند، بدون تلاش برای راه‌اندازی، تحلیلی غنی و هوشمند ایجاد کنید
داده ها را به طور دقیق و در زمان واقعی تجزیه و تحلیل کنید
طیف وسیعی از وظایف و فرآیندهای BI را مدیریت کنید
با موتور سریع و عملکرد انتها به انتها زمان را برای بینش کاهش دهید
به راحتی با تیم، مشتریان و شرکای خود به اشتراک بگذارید
رابط بصری و توانایی تطبیق سریع کاربران بی تجربه با سیستم
بهینه سازی قدرت پردازنده های کامپیوتری 64 بیتی و چندین هسته
سازگاری آسان محصولات و سایر برنامه های REST API
به دست آوردن حداقل ارزش ملک
بیننده
Loker Solution Intelligence Business
Looker یک راه حل هوش تجاری است که در کشف داده ها تخصص دارد. این روشی نوآورانه برای کاوش داده ها، با استفاده از دانش SQL برای همکاری در سراسر سازمان برای کاوش داده ها و ایجاد مدل های داده عملی در مورد کسب و کار شما است. تسلط بر SQL و پایگاه داده های مبتنی بر وب؛ Looker با بیش از 25 نسخه مختلف کار می کند، از Google BigQuery، Spark، Vertica، Can Hive و بسیاری دیگر پشتیبانی می کند. می تواند ماژول ها و مدل های تجزیه و تحلیل بسازد. شما می توانید سوالات خود را اجرا کنید. شما می توانید کل پایگاه های داده را تجزیه و تحلیل کنید و میلیون ها مورد را در پایگاه داده خود جستجو کنید. تماشاگران برای کارهای سنگین ساخته شده اند.
یکی از ویژگی های این راه حل BI ویژگی همکاری آن است، جایی که پروژه های داده یا مجموعه داده ها را می توان به عنوان پروژه های Git ذخیره کرد و به توسعه دهندگان اجازه می دهد تغییرات در کد SQL خود را ردیابی کنند. توانمندسازی افراد برای همکاری در یک پروژه. تجسم ساده ای دارد و به شما امکان می دهد اشیاء با اندازه های مختلف را روی داشبورد اضافه کنید، ویژگی های نقشه برداری جدید اضافه کنید یا تصاویر را به Looker وارد کنید. همچنین از webhook ها پشتیبانی می کند و به شما امکان می دهد اشیاء داده Looker را در جریان های کاری شخص ثالث اعمال کنید. از آنجایی که این یک برنامه وب است که در مرورگر شما اجرا می شود، می توان آن را بر روی لپ تاپ، دسکتاپ، گوشی های هوشمند و تبلت نصب کرد.
Caregiver مزایای زیر را به شما ارائه می دهد:
این یک پلت فرم 100٪ مبتنی بر وب و داده محور است.
دارای ویژگی های سلف سرویس برای تجزیه و تحلیل، اصلاح و ایجاد تجسم و داشبورد است.
بدون برنامه نویسی پیچیده، بسیاری از وظایف به کد خودآموز تبدیل می شوند.
فضاهای کاری شخصی به شما امکان می دهد نقش هایی مانند مدیران، کاربران و توسعه دهندگان را تعریف کنید.
ویژگی نقشه برداری برای کاربران بی تجربه در دسترس است که برای تجسم های بسیار فنی آماده می شوند.
همکاری بین کاربران را فعال و ساده می کند.
ادغام آسان با برنامه های مختلف یا برنامه های خصوصی و شخص ثالث دارد.
این نرم افزار دارای یک زبان آسان برای یادگیری به نام LookML است که توسعه مدل های قدرتمند را تسهیل می کند و قابلیت های SQL را گسترش می دهد.
تیم پشتیبانی فنی قابل اعتماد را می توان از طریق تلفن، ایمیل یا با ارسال بلیط مستقیماً از پلتفرم Looker در دسترس قرار داد.
داده های خوب
داده های خوب
GoodData یک راه حل هوش تجاری است که امنیت، مقیاس پذیری، عملکرد و تجزیه و تحلیل سازمانی قوی را برای ارائه بینش و عملکرد مشتری، تسریع فروش و شناسایی فرصت های درآمدی ترکیب می کند. این پلتفرم داده ها و منابع عملیاتی را برای کمک به شرکت ها در تصمیم گیری بهتر، منابع بودجه و پیش بینی بهتر ترکیب می کند. GoodData به عنوان یک راه حل تجزیه و تحلیل انعطاف پذیر با هدف بهبود فرآیندهای تجاری و ایجاد درآمد بدون به خطر انداختن عملکرد سیستم ها و برنامه های موجود شما یا افزایش هزینه های فناوری اطلاعات و توسعه طراحی شده است.
چیزی که GoodData را از سایر سیستم‌های BI متمایز می‌کند، تجزیه و تحلیل عملی آن است که به کسب‌وکارها و بازاریابان کمک می‌کند تا رفتار و نیازهای مشتریان خود را درک کنند. این عملکرد اضافی، داده های کسب و کار شما را به دارایی های سودآور تبدیل می کند و فعالیت های فروش سودآور را برای شرکت امکان پذیر می کند.
با به دست آوردن بینش در مورد بازاریابی و داده های مشتری، می توانید محصولات داده را در زمان کمتری راه اندازی کنید و به شما در کسب درآمد از دارایی های داده خود کمک می کند. علاوه بر این، GoodData قادر به ذخیره سازی داده، کشف داده های سلف سرویس، تجزیه و تحلیل و تجسم پیشرفته، آماده سازی کلان داده ETL / ELT و موارد دیگر است، همه در یک پلت فرم تجزیه و تحلیل ابری با استفاده آسان. این راه حل BI فناوری و خطوط لوله داده شرکت شما را با قابلیت های یادگیری جمعی منحصر به فرد خود مدیریت می کند و کاربران را به تحلیلگران بهتری تبدیل می کند.
برخی از مزایای کلیدی GoodData عبارتند از:
بینش مشتری را برای اندازه گیری تأثیر بازاریابی بر کسب و کار خود ایجاد کنید.
هوش عملی برای بهبود تصمیم گیری.
تجزیه و تحلیل یکپارچه فرصت هایی را برای جریان های درآمدی جدید باز می کند.
Data Explorer تیم‌های فناوری اطلاعات را قادر می‌سازد تا از منابع داده جدید برای دستیابی به اهداف فعال و سازنده در عرض چند دقیقه استفاده کنند.
Analytics Designer به کاربران تجاری امکان می دهد داده های خود را کشف کنند.
از یادگیری جمعی در فضای ابری برای افزایش بهره وری استفاده کنید.
همکاری ایمیل، سازگاری و به اشتراک گذاری بینش ها را در سراسر سازمان آسان می کند.
تحلیلگران داده مالکیت سیستم های منبع و قابلیت مشاهده خط لوله داده را در کل خط لوله حفظ می کنند.
مدیریت فضای کاری انعطاف پذیر بهره وری تحلیلگر را غیرمتمرکز می کند و در عین حال کنترل متمرکز محیط سطح تولید را حفظ می کند.
خانه ها
راه حل های هوش تجاری Domo
Domo یک راه حل هوش تجاری قدرتمند مبتنی بر ابر و B-self-service است که برای اجرای کل تجارت شما، مدیریت تمام داده های شما و اجرا بر روی هر دستگاهی با سرعت بی سابقه ای ساخته شده است. این جایگزین قابل اعتماد GoodData گسترده ترین پایگاه داده و پشتیبانی از اتصال را ارائه می دهد و ویژگی های منحصر به فرد همکاری اجتماعی را ارائه می دهد.
با Domo، می‌توانید افراد خود را با داده‌هایی که برای تصمیم‌گیری دقیق‌تر و سریع‌تر نیاز دارند، مسلح کنید. فرصت های پنهان در داده های کسب و کار خود را کشف کنید. بهتر با هم کار کنید تا سریعتر عمل کنید، فرصت ها را غنیمت بشمارید و در هر زمان و هر مکان بر اساس دانش عمل کنید. عملکرد اشتراک گذاری اجتماعی برنامه امکان بحث آنلاین، اشتراک گذاری ایده ها و نتایج را فراهم می کند. همچنین می‌توانید برای هر عنصر داده پیام‌های جداگانه ارسال کنید یا اعلان‌های به‌روزرسانی دریافت کنید.
این راه حل هوش تجاری به شما امکان می دهد داده های داشبورد را در زمان واقعی مشاهده کنید. رابط کاربری، ویجت ها و داشبوردها ممتاز و از نظر بصری جذاب هستند و شامل اطلاعات خلاقانه ای مانند خطوط درخشان، نشانگرهای روند و ویجت های چند قسمتی هستند. Domo همچنین به شما این امکان را می دهد که پایگاه داده های مختلف را با SQL استاندارد اضافه کنید یا نمونه های مدل را از داده های ساختمان و ابر ایجاد کنید تا دید داده ها و ایده های عملی را به راحتی درک کنید. شما می توانید به سرعت، به راحتی و به طور خودکار بیش از 450 منبع داده را در سازمان خود متصل کنید، مانند پایگاه های داده داخلی، برنامه های کاربردی ابری، صفحات گسترده.

  • sahar saha sql
  • ۰
  • ۰

هوش تجاری (BI) داده هایی را ارائه می دهد که به شرکت ها کمک می کند تا تصمیمات به موقع و آگاهانه بگیرند. در این مقاله به این می پردازیم که چگونه اجرای اسرار تجاری در سازمان ها مزیت رقابتی آنها را افزایش می دهد. در ادامه به بررسی نمونه های موفق اجرای اسرار تجاری در شرکت های مختلف می پردازیم.
هوش تجاری (BI) چیست؟
هوش تجاری فناوری است که شرکت ها را قادر می سازد تا داده ها را از منابع مختلف استخراج و یکپارچه کنند و از آن برای تجزیه و تحلیل کسب و کار خود استفاده کنند.
BI شامل چندین ابزار و تکنیک برای تبدیل داده های خام به اطلاعات معنادار است.
سیستم های هوش تجاری چهار جزء اصلی دارند:
انبار داده اطلاعات یک سازمان را از منابع مختلف در یک منبع واحد و قابل اعتماد ذخیره می کند.
ابزارهای تحلیل و مدیریت داده ها عملیات داده کاوی را بر روی این انبارهای داده انجام می دهند.
ابزارهای مدیریت عملکرد کسب و کار، پیشرفت کسب و کار را به سمت اهداف تجزیه و تحلیل و پیگیری می کنند.
رابط کاربری (داشبورد تعاملی با گزارش ها و ابزارهای تجسم داده ها) به کاربران امکان دسترسی سریع به اطلاعات و بینش های آنها را می دهد.
پلتفرم تحقیقات بازار آلمان Statista میزان داده های تولید شده در سال 2024 را 149 زتابایت تخمین زده است. این حجم زیاد داده یا به عبارتی کلان داده، اهمیت سیستم های هوش تجاری را در کسب مزیت رقابتی نشان می دهد. بسیاری از سیستم های هوش تجاری از هوش مصنوعی و سایر قابلیت ها برای تجزیه و تحلیل عملیات خود استفاده می کنند.
یادداشت های مهم:
هوش تجاری ابزارها و تکنیک های زیادی برای تصمیم گیری درست و هوشمندانه ارائه می دهد.
شرکت های موفق از سیستم های تجاری برای به دست آوردن بینش از داده ها استفاده می کنند.
تصمیمات مبتنی بر داده مبتنی بر هوش تجاری به شرکت ها کمک می کند در بازار رقابتی پیشتاز باشند.
تجزیه و تحلیل کسب و کار چه ارزش هایی ایجاد می کند؟
ارزش اصلی هوش تجاری توانایی تصمیم گیری مبتنی بر داده است.با خدمات BI، داده های خام را می توان به بینش های ارزشمند و ارزشمندی تبدیل کرد که تغییرات اساسی را در کسب و کار به ارمغان می آورد.
سیستم های اطلاعات کسب و کار تجزیه و تحلیل را بر اساس داده های گذشته، داده های فعلی و داده های احتمالی آینده انجام می دهند.
تحلیل توصیفی:
این تحلیل ها نشان می دهد که در داشبوردها، انبارهای داده، گزارش های تجاری چه اتفاقی افتاده یا افتاده است. و جداول خلاصه اگر به درستی مدیریت شود شما قادر خواهید بود مشکلات و فرصت های بهبود را شناسایی کنید.
تجزیه و تحلیل پیش بینی:
این تجزیه و تحلیل های پیشرفته شامل داده کاوی برای پیش بینی آنچه ممکن است در آینده رخ دهد و آنچه محتمل است، می شود. از مدل های پیش بینی و یادگیری ماشین استفاده می کند.
دستور پخت را بررسی کنید:
این مطالعات نشان می دهد که چرا باید یک اقدام خاص انجام شود. تجزیه و تحلیل تجویزی بهینه‌سازی، شبیه‌سازی، مدل‌سازی تصمیم و بهترین تحلیل را برای تصمیم‌گیری مدیران کسب‌وکار فراهم می‌کند.
نرم افزار هوش تجاری منابع داده های فروش، بهره وری، مالی و بسیاری دیگر را جمع آوری می کند. بسیاری از شرکت ها از داده ها برای سنجش عملکرد خود در برابر رقبا استفاده می کنند.
مثال ها: نمونه های موفق پیاده سازی هوش تجاری
اتخاذ تصمیمات سریع و مبتنی بر داده، کلید موفقیت سازمان ها است. انتظارات بالای مشتریان، رقابت جهانی و حاشیه سود محدود به این معنی است که بسیاری از سازمان ها، صرف نظر از اندازه یا صنعت، به هوش تجاری به عنوان یک مزیت رقابتی نگاه می کنند.
چه نمونه های موفقی از نرم افزار هوش تجاری را می شناسیم؟ در ادامه به معرفی برخی از شرکت هایی می پردازیم که شیوه های هوش تجاری آنها منجر به تغییرات اساسی شده است.
Lotte.com: ایجاد هوش تجاری باعث افزایش درآمد در این سازمان می شود.
این وب سایت یکی از پلتفرم های خرید آنلاین پیشرو در کره با بیش از 13 میلیون مشتری است.
چالش: با وجود یک میلیون بازدید روزانه از سایت، مدیران قبل از پرداخت باید دلیل ترک سایت را بدانند.
راه حل: دستیار مدیر کل بخش بازاریابی گروه اولین سیستم تحلیل رفتار آنلاین را برای تجزیه و تحلیل تجربه مشتری در کره جنوبی معرفی کرد. مدیریت از این اطلاعات برای درک رفتار مشتری و اجرای برنامه های بازاریابی و تغییرات وب سایت استفاده کرد.
نتیجه: افزایش قابل توجهی در وفاداری مشتری و افزایش 10 میلیون دلاری در فروش پس از یک سال، با بینش های به دست آمده از برنامه جدید تجزیه و تحلیل هوش تجاری، به دست آمد. تغییراتی که برای این منظور در وب سایت ایجاد شده است در واقع کوتاه شدن فرآیند پرداخت و انتخاب زمان تحویل مورد نظر کاربر است.
سمنتوس آرگوس: بهره وری مالی این شرکت با پیاده سازی هوش تجاری بهبود یافته است.
سمنتوس آرگوس یک شرکت تولید کننده سیمان است که مراکزی در آمریکای جنوبی و مرکزی و کارائیب دارد.
چالش: این شرکت به دنبال راهی برای افزایش مزیت رقابتی و تصمیم گیری بهتر است.
راه حل: این سازمان یک مرکز تجزیه و تحلیل تجاری مجزا ایجاد کرده است. این شرکت برای ایجاد ارزش از داده ها، روی تحلیلگران تجاری با تجربه و دانشمندان داده سرمایه گذاری کرده است.
نتیجه: این شرکت توانست از داده های بزرگ برای استانداردسازی فرآیندهای مالی خود استفاده کند و به بینش عمیقی دست یابد که سودآوری را افزایش می دهد.
نمونه هایی از پیاده سازی هوش تجاری در شرکت های بزرگ و اول:
نتفلیکس:
148 میلیون کاربر این شبکه از اثربخشی پیاده سازی هوش تجاری در این شرکت صحبت می کنند. نتفلیکس چگونه از هوش تجاری استفاده می کند؟ این شرکت از داده ها به روش های مختلفی استفاده می کند. به عنوان مثال، ایده های برنامه نویسی جدید را بر اساس مشاهدات قبلی کاربر ایجاد کنید.
نتفلیکس همچنین از روش های تجاری برای تشویق کاربران به تعامل با محتوای خود استفاده می کند. این سرویس در تبلیغ محتوای هدفمند به قدری خوب است که سیستم توصیه آن بیش از 80 درصد محتوای پخش را هدایت می کند.
استارباکس:
استارباکس میلیون ها داده خرید مشتری را از طریق برنامه کارت وفاداری محبوب و برنامه تلفن همراه خود دارد.
با استفاده از این داده‌ها و ابزارهای هوش تجاری، این شرکت خریدها را پیش‌بینی می‌کند و گزینه‌های بالقوه‌ای را برای خرید از طریق برنامه‌ها و ایمیل ارائه می‌دهد. این سیستم مشتریان را به فروشگاه می برد و فروش را افزایش می دهد.
تسلا:
این شرکت خودروسازی نوآور از BI برای اتصال بی سیم وسایل نقلیه خود به دفاتر شرکت برای جمع آوری داده ها استفاده می کند. این روش خودساخته مختص مشتری است و مشکلات احتمالی مانند خرابی قطعات، ترافیک یا خطرات جاده را پیش‌بینی می‌کند. نتیجه اجرای هوش تجاری، تصمیم گیری های هوشمندانه تر برای بهبود رضایت مشتری و محصولات است.
توییتر:
این شبکه اجتماعی محبوب از BI همراه با هوش مصنوعی برای شناسایی محتوای مناسب استفاده می کند. این الگوریتم ها 95 درصد از حساب های تعلیق شده مرتبط با تروریسم را شناسایی کرده اند.
هوش تجاری و هوش مصنوعی به بهبود تجربه کاربری در این شبکه کمک می کند. کارمندان توییتر و ابزارهای هوش تجاری آن، جریان های ویدیویی را در زمان واقعی نظارت می کنند و آنها را بر اساس محتوا دسته بندی می کنند.
آنها از این داده ها برای بهبود قابلیت های جستجو و شناسایی ویدیوهایی که کاربران ممکن است به آنها علاقه مند باشند استفاده می کنند.
اوبر:
این شرکت از هوش تجاری در جنبه های مختلف کسب و کار خود استفاده می کند. یکی از مصادیق آن افزایش قیمت هاست. الگوریتم‌ها شرایط ترافیک، زمان سفر، در دسترس بودن راننده و تقاضای فعلی مشتری را کنترل می‌کنند. در نهایت قیمت ها با توجه به این عوامل تعدیل می شوند.
والمارت:
این غول خرده‌فروشی از BI استفاده می‌کند تا بفهمد رفتار آنلاین چگونه می‌تواند بر فعالیت‌های مشتری در فروشگاه تأثیر بگذارد.
با تجزیه و تحلیل شبیه‌سازی‌ها، والمارت می‌تواند الگوهای خرید مشتری را بفهمد، به عنوان مثال، چند عینک آزمایشی در روز خریداری می‌شود و چه ساعت‌هایی از روز یا ماه بیشتر است. .

  • sahar saha sql