آموزش هوش تجاری از ۰ تا ۱۰۰

۳ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شما نمی توانید اهمیت JOIN را هنگام یادگیری SQL دست کم بگیرید. این نه تنها یکی از اساسی ترین عملیات در پایگاه داده های رابطه ای است، بلکه با انواع مختلف بسیار متنوع است. اگرچه SQL JOIN ممکن است در ابتدا ترسناک باشد، اما هنگامی که آن را درک کنید به ابزاری بسیار مفید در زرادخانه شما تبدیل می شود. بیایید تمام انواع SQL JOIN را بررسی کنیم!

به جرات می توان گفت عملیات JOIN یکی از قدرتمندترین ویژگی های SQL است. این منبع حسادت برای همه DBMS های غیرمرتبط (سیستم های مدیریت پایگاه داده) است - این یک مفهوم بسیار ساده است اما به طور گسترده در مواردی که دو مجموعه از داده ها را به هم می پیوندند قابل استفاده است.

LearnSQL.com یک پلت فرم آنلاین است که برای کمک به شما در تسلط بر SQL طراحی شده است. این برنامه 30 دوره تعاملی را ارائه می دهد که از مبتدی تا پیشرفته دارای مشکل هستند. هر دوره هم دانش نظری و هم تمرینات عملی را ارائه می دهد تا بتوانید این ایده های جدید را تقویت کنید.

به طور خلاصه، JOIN عملیاتی است که در آن جداول، سطر به سطر با یکدیگر مقایسه می شوند. این مقایسه به شما امکان می دهد از هر جدولی که در JOIN درگیر است، ستون های خروجی بگیرید.

یک مکان عالی برای تمرینات پس از خواندن این مقاله دوره تعاملی SQL JOINs ما است. این بیش از 90 تمرین عملی در مورد انواع مختلف اتصالات ارائه می دهد که در اینجا مورد بحث قرار گرفته است.

اکنون، بیایید 2 جدول برای کاوش و تسلط بر هنر JOIN ایجاد کنیم. اولین جدول ما، کارکنان، از 5 ستون تشکیل شده است:

id - شناسه منحصر به فرد کارمند.
نام - نام کارمند.
تخصص - تخصص کارمند در شرکت.
coach_id - شناسه مربی/مرشد کارمند. این یکی دیگر از کارمندان یک شرکت است.
project_id - شناسه پروژه فعلی که کارمند در آن مشارکت دارد.
شناسه تخصص coach_id project_id
1 توسعه دهنده Olli Woodward 4 1
2 مدیر پیت نولان NULL 1
3 Will Barker IT پشتیبانی 4 3
4 توسعه دهنده Uma Norman NULL 4
5 پگی برگ مدیر 2 4
6 ماری شلتون تحلیلگر NULL NULL
جدول دوم پروژه ها است. این شامل 3 ستون است:

id - شناسه منحصر به فرد پروژه.
نام - نام پروژه.
is_external - یک مقدار بولی که نمایانگر خارجی یا داخلی بودن پروژه است.
نام شناسه is_external
1 طراحی UI/UX وب سایت درست است
2 تحقیق و توسعه FALSE
3 از FALSE پشتیبانی کنید
4 طراحی معماری پایگاه داده درست است
توجه داشته باشید که یک ارتباط منطقی بین دو جدول وجود دارد. project_id در کارکنان با شناسه پروژه ها مطابقت دارد. مقادیر متناظر در جداول برای ارائه بهتر کد رنگی دارند.

حالا که جداول را داریم، بیایید به اصل مطلب برویم!

پیوستن داخلی (با نام مستعار JOIN)
اولین مورد از انواع SQL JOIN، JOIN داخلی است. هنگامی که "JOIN" را در کد SQL خود تایپ می کنید، از JOIN داخلی استفاده می کند. بنابراین، در حالی که ضرری ندارد، نیازی به نوشتن INNER در جستارهای خود ندارید.

یک کلمه کلیدی ON همه JOIN ها را در SQL دنبال می کند. شروع وضعیت اتصال را نشان می دهد. JOIN های داخلی، مانند همه JOIN های دیگر، تنها ردیف هایی را که شرایط اتصال را برآورده می کنند، خروجی می دهد.

قبل از ادامه، توجه داشته باشید که عملگر JOIN تنها راه برای اتصال داده ها از دو جدول نیست. همچنین می توانید از WHERE استفاده کنید. علاقه مند به یادگیری بیشتر در مورد آن هستید؟ ما فقط مقاله مناسب را برای شما داریم!

اما بیایید یک لحظه نظریه را کنار بگذاریم و به کدنویسی بپردازیم. بیایید از دو جدول و یک JOIN داخلی استفاده کنیم تا بفهمیم کدام کارمند در کدام پروژه کار می کند:

انتخاب کنید
 staff.name به عنوان کارمند،
 تخصص،
 projects.name به عنوان پروژه
از کارمندان
به پروژه ها بپیوندید
 ON staffs.project_id = projects.id
قبل از اینکه به نتیجه این پرس و جو نگاه کنیم، بیایید خود پرس و جو را تجزیه و تحلیل کنیم. همانطور که مشاهده می کنید با استفاده از JOIN دو جدول را به هم وصل می کنیم. بعد از JOIN عملگر ON و شرط join را مشخص می کنیم.

بنابراین، بر اساس این شرط که project_id از جدول کارکنان برابر با id از پروژه های جدول باشد، جداول را به هم ملحق کرده ایم. بیایید به نتیجه پرس و جو نگاه کنیم:

پروژه تخصصی شدن کارکنان
طراحی UI/UX وب سایت توسعه دهنده Olli Woodward
طراحی UI/UX وب سایت مدیر پیت نولان
پشتیبانی ویل بارکر IT
طراحی معماری پایگاه داده توسعه دهندگان Uma Norman
طراحی معماری پایگاه داده مدیر پگی برگ
می بینیم که اولی وودوارد و پیت نولان پروژه ای با عنوان طراحی UI/UX وب سایت دارند. project_id آنها برابر با 1 است که شناسه این پروژه در پروژه های جدولی است. همین امر در مورد سایر ردیف های نتیجه نیز صدق می کند.

با این حال، ما مری شلتون را در اینجا نمی بینیم. project_id او NULL است و هیچ پروژه ای با شناسه برابر با NULL وجود ندارد. به طور مشابه، پروژه "تحقیق و توسعه" دارای شناسه 2 است، اما هیچ کارمندی پروژه_id برابر با 2 ندارد.

آیا ما شما را به پیوستن داخلی علاقه مند کرده ایم و می خواهید بیشتر از پیچیدگی های آن بدانید؟ به مقاله ما به طور خاص در مورد پیوستن داخلی نگاه کنید!

پیوستن به بیرون چپ
LEFT OUTER JOIN یکی از انواع SQL JOIN خارجی است. کلمه کلیدی OUTER اختیاری است و اغلب حذف می شود، بنابراین فقط عملگر LEFT JOIN را برای ما باقی می گذارد.

تفاوت کلی بین OUTER JOIN و Inner Join در این است که OUTER JOIN فقط شامل ردیف هایی نمی شود که شرایط اتصال را برآورده می کنند، بلکه ردیف هایی را نیز شامل می شود که شرایط یک (یا چند) از جداول را برآورده نمی کنند.

SQL JOINs را با دوره تعاملی SQL JoINs ما تمرین کنید.

به طور خاص به LEFT OUTER JOIN برمی گردیم، این شامل ردیف هایی است که شرایط اتصال را برآورده می کنند (درست مانند JOIN داخلی) و تمام ردیف های دیگر از جدول سمت چپ (یا اول). بیایید از مثال قبلی خود استفاده کنیم و JOIN را به LEFT JOIN تغییر دهیم تا تفاوت را ببینیم:

انتخاب کنید
 staff.name به عنوان کارمند،
 تخصص،
 projects.name به عنوان پروژه
از کارمندان
LEFT JOIN پروژه ها
 ON staffs.project_id = projects.id
و این هم نتیجه پرس و جو:

پروژه تخصصی شدن کارکنان
طراحی UI/UX وب سایت توسعه دهنده Olli Woodward
طراحی UI/UX وب سایت مدیر پیت نولان
پشتیبانی ویل بارکر IT
طراحی معماری پایگاه داده توسعه دهندگان Uma Norman
طراحی معماری پایگاه داده مدیر پگی برگ
مری شلتون تحلیلگر NULL
همانطور که می بینید، یک ردیف دیگر اضافه شده است: Mary Shelton با پروژه NULL. این ردیف خاص، شرط staffs.project_id = projects.id را برآورده نمی کند، زیرا هیچ پروژه ای با شناسه NULL وجود ندارد. اما این ردیف در جدول کارکنان وجود دارد، بنابراین به نتیجه اضافه می شود. نام پروژه برای Mary Shelton یک مقدار NULL است به همین دلیل زیرا هیچ شناسه NULL در بین پروژه ها وجود ندارد.

اکنون ایده اصلی LEFT OUTER JOIN را دریافت می کنید. با این حال، شما همیشه می توانید مقاله ما در مورد LEFT OUTER JOIN را بخوانید تا در مورد آن بیشتر بدانید یا نمونه های بیشتری از آن را ببینید!

JOIN های داخلی و چپ رایج ترین نوع JOIN در SQL هستند. بنابراین، مطمئن شوید که آن را به طور کامل با دوره SQL JOINs ما تمرین کنید. در مورد دوره اینجا بخوانید.

پیوستن به بیرون راست
RIGHT OUTER JOIN ممکن است به عنوان برادر دوقلوی LEFT OUTER JOIN در نظر گرفته شود. تنها تفاوت بین این دو نوع SQL JOIN جدولی است که رکوردها بدون توجه به شرط JOIN از آن گرفته می شوند. در LEFT OUTER JOIN، این جدول اول یا سمت چپ است. در RIGHT OUTER JOIN، جدول دوم یا سمت راست است.

بیایید از مثال قبلی استفاده کنیم، اما اکنون LEFT JOIN را به RIGHT JOIN تغییر دهید:

انتخاب کنید
 staff.name به عنوان کارمند،
 تخصص،
 projects.name به عنوان پروژه
از کارمندان
RIGHT JOIN پروژه ها
 ON staffs.project_id = projects.id
حال، بیایید نتیجه پرس و جو را تجزیه و تحلیل کنیم:

پروژه تخصصی شدن کارکنان
طراحی UI/UX وب سایت توسعه دهنده Olli Woodward
طراحی UI/UX وب سایت مدیر پیت نولان
پشتیبانی ویل بارکر IT
طراحی معماری پایگاه داده توسعه دهندگان Uma Norman
طراحی معماری پایگاه داده مدیر پگی برگ
NULL NULL تحقیق و توسعه
همانطور که می بینیم، رکورد مری شلتون اکنون از بین رفته است. شرط ON را برآورده نمی کند و به جدول سمت راست تعلق ندارد. بنابراین، در اینجا در نتیجه گنجانده نشده است.

از طرف دیگر، اکنون پروژه "تحقیق و توسعه" را در اینجا دریافت می کنیم. شرط JOIN را برآورده نمی کند، اما در جدول سمت راست وجود دارد، بنابراین در نتیجه گنجانده شده است. توجه داشته باشید که این ردیف دارای NULL در ستون های کارمند و تخصص است. این به این دلیل است که هیچ رکوردی در جدول کارکنان پروژه_id برابر با 2، شناسه این پروژه نیست. بنابراین، یک NULL به جای آن برگردانده می شود.

پیوستن کامل بیرونی
FULL OUTER JOIN یا به سادگی FULL JOIN آخرین نوع از OUTER JOIN است. به نوعی، هر دو LEFT و RIGHT OUTER JOIN را ترکیب می کند.

در حالی که شامل رکوردهایی می شود که شرط JOIN را برآورده می کنند، همچنین شامل ردیف هایی از هر دو جدول است که چنین نیستند. یعنی یک FULL JOIN تمام سطرهای هر دو جدول را برمی گرداند. اگر ردیفی از یک جدول دارای رکورد مربوطه از جدول دیگر نباشد، داده های از دست رفته با NULL پر می شود.

آیا می خواهید SQL اولیه را با استفاده از تمرینات عملی تمرین کنید؟ مجموعه تمرین SQL ما را امتحان کنید: 88 تمرین SQL تعاملی.

بیایید نمونه ای از FULL OUTER JOIN را ببینیم:

انتخاب کنید
 staff.name به عنوان کارمند،
 تخصص،
 projects.name به عنوان پروژه
از کارمندان
پروژه های FULL Join
 ON staffs.project_id = projects.id
در اینجا نتیجه است:

پروژه تخصصی شدن کارکنان
طراحی UI/UX وب سایت توسعه دهنده Olli Woodward
طراحی UI/UX وب سایت مدیر پیت نولان
پشتیبانی ویل بارکر IT
طراحی معماری پایگاه داده توسعه دهندگان Uma Norman
طراحی معماری پایگاه داده مدیر پگی برگ
مری شلتون تحلیلگر NULL
NULL NULL تحقیق و توسعه
همانطور که می بینید، در اینجا ما همه ردیف های هر دو جدول را داریم. سطرهایی که شرط را برآورده می کنند، داده های مربوط به هر دو جدول را دارند. برای سطرهایی که این کار را انجام نمی دهند، ستون های جدول دیگر با NULL پر می شوند.

اگر می‌خواهید یک توضیح مختصر و در دسترس از FULL OUTER JOIN و همچنین سایر انواع SQL JOIN داشته باشید، از برگه تقلب SQL JOIN ما استفاده کنید.

CROSS JOIN
این نوع SQL JOIN کاملاً با مواردی که تاکنون در این مقاله ذکر شد متفاوت است. نه تنها هدف آن متفاوت است، بلکه نحوی نیز کمی متفاوت دارد.

هنگامی که در یک پرس و جو استفاده می شود، یک CROSS JOIN یک محصول دکارتی را برمی گرداند - همه ترکیب های ممکن از ردیف های هر دو جدول. تمام رکوردهای یک جدول به طور خودکار به تمام رکوردهای دیگری متصل می شوند.

همچنین شرط ON وجود ندارد. برای این JOIN در یک پرس و جو، به سادگی از عملگر CROSS JOIN بدون دنبال کردن کلمه کلیدی ON استفاده کنید.

بیایید در یک مثال نگاه کنیم که چگونه همه چیز کار می کند:

انتخاب کنید
 staff.name به عنوان کارمند،
 projects.name به عنوان پروژه
از کارمندان
پروژه های CROSS JOIN
توجه داشته باشید که ما دو ستون، نام کارمند و نام پروژه را انتخاب می کنیم و سپس CROSS JOIN را انتخاب می کنیم. بیایید به نتیجه نگاه کنیم:

پروژه کارمند
طراحی UI/UX وب سایت Olli Woodward
تحقیق و توسعه Olli Woodward
پشتیبانی اولی وودوارد
طراحی معماری پایگاه داده Olli Woodward
طراحی UI/UX وب سایت پیت نولان
تحقیق و توسعه پیت نولان
پشتیبانی پیت نولان
طراحی معماری پایگاه داده پیت نولان
طراحی UI/UX وب سایت Will Barker
تحقیق و توسعه ویل بارکر
پشتیبانی ویل بارکر
طراحی معماری پایگاه داده ویل بارکر
طراحی UI/UX وب سایت Uma Norman
تحقیق و توسعه اوما نورمن
پشتیبانی اوما نورمن
طراحی معماری پایگاه داده اوما نورمن
طراحی UI/UX وب سایت پگی برگ
تحقیق و توسعه پگی برگ
پشتیبانی پگی برگ
طراحی معماری پایگاه داده پگی برگ
طراحی UI/UX وب سایت مری شلتون
تحقیق و توسعه مری شلتون
پشتیبانی مری شلتون
طراحی معماری پایگاه داده مری شلتون
به تعداد ردیف هایی که برمی گرداند توجه کنید. محاسبه این بسیار آسان است: تعداد ردیف‌های جدول اول * تعداد ردیف‌های جدول دوم = تعداد ردیف‌های حاصل. بنابراین، هر یک از 6 کارمند به هر یک از 4 پروژه اختصاص داده شده است.

اگر دوست دارید SQL را با استفاده از تمرینات عملی یاد بگیرید، باید LearnSQL.com را امتحان کنید.

آیا هنوز سوالاتی در مورد CROSS JOIN دارید؟ یا شاید فقط می خواهید در مورد آن بیشتر بدانید. راهنمای مصور ما برای SQL CROSS JOIN را بررسی کنید!

همه انواع SQL JOIN را تمرین کنید!
اکنون با انواع مختلف JOIN در SQL آشنا هستید. این یک فرصت عالی برای تعمیق این دانش جدید یا به سادگی مرور چیزهایی است که قبلاً می دانید. در هر صورت، من دوره عالی تعاملی SQL JOIN را توصیه می کنم. با بیش از 90 تمرین عملی، فرصتی برای تمرین این جنبه اساسی SQL است!

  • sahar saha sql
  • ۰
  • ۰

امروز در مورد کاربرد هوش تجاری در خرده فروشی صحبت خواهیم کرد.
هوش تجاری چیست؟
هوش تجاری، هوش تجاری (به انگلیسی: Business Intelligence) است که به اختصار BI نامیده می شود. مجموعه ای از نظریه ها، روش ها، فرآیندها و فناوری هایی است که گفته می شود داده های خام را به داده های معنی دار و مفید تبدیل می کند. (ویکیپدیا)
مزایای هوش تجاری
مزایای استفاده از هوش تجاری عبارتند از:
یک تصمیم بهتر
افزایش سرعت در برنامه ریزی، گزارش و تحلیل
کاهش هزینه و استفاده بهینه از منابع شما
کارکنان داخلی سازمان را مطالعه کنید
امکان انجام محاسبات پیچیده بر روی داده های شما
امکان تولید گزارش
افزایش رضایت مشتری
هوش تجاری در خرده فروشی
در مقایسه با سایر بخش‌ها مانند امور مالی و فناوری، خرده‌فروشی را می‌توان برجسته‌ترین مزایای ارائه شده توسط هوش تجاری در فرآیندهای روزمره در نظر گرفت. این یک تناقض است. زیرا عملیات خرده فروشی به بهترین وجه برای بینش ارائه شده توسط داشبوردهای دیجیتال مناسب است
"مشتری ایده آل شما کیست؟" سوالاتی مانند "محصولاتی که باید توسعه دهید چیست؟" "کدام محصولات را باید به صورت بسته خریداری کنید؟" "اولویت شما در نحوه پرداخت چگونه است؟" "مشتریان شما چگونه با برند شما درگیر می شوند؟" و غیره. از طریق یک پلتفرم BI که داده‌های نقطه فروش را با اطلاعات جمعیتی و تعاملات آنلاین مشتری ادغام می‌کند، می‌توان به همه دسترسی داشت.
سامانه روابط عمومی دیتاک
ارزش از رشد شرکت‌های خرده‌فروشی ناشی می‌شود - از سازمان‌های مبتنی بر عملیات گرفته تا شرکت‌هایی که بر پایه نوآوری ساخته شده‌اند. مراحل میانی تثبیت، تحکیم و سازگاری است. سفر از ساده لوح به کارکردهای کاملاً تعریف شده که ابعاد قابل پیش بینی دارند.
بسیاری از فروشندگان ادعا می کنند که در مرحله ادغام هستند. جایی که شرکت ها داده های کافی برای تصمیم گیری بر اساس شاخص های بازار دارند، اما بسیاری از آن چیزی که دارند استفاده نمی کنند. اکثر شرکت ها سه سطح مشاوره هوش تحول گرا را ارائه می دهند: هوش مدیریت، هوش تحلیلی و هوش پیش بینی کننده (مهم ترین بخش).
کاربردهای اصلی هوش تجاری چیست؟
هوش تجاری می تواند به عنوان یک مزیت رقابتی در صنعت تلقی شود. خرده فروشی از این دسته مستثنی نیست. داده‌ها می‌توانند به کسب‌وکارها کمک کنند تا موجودی خود را مقیاس کنند، محصولات را بر اساس تقاضا قیمت‌گذاری کنند، و اهداف تبلیغاتی و فروش را برای به حداکثر رساندن درآمد تعیین کنند.
مدیریت هزینه، قیمت گذاری و منابع برای کسب و کارهای هوشمند
نتیجه خالص در تجارت خرده فروشی ناچیز است. بنابراین قیمت گذاری محصولات برای جلوگیری از ضرر و رقابت ماندن یکی از چالش هاست. تمام هزینه های انجام تجارت، از جمله شرایط پیش بینی نشده، باید در نظر گرفته شود.
مدیریت موجودی یکی از گران‌ترین جنبه‌های خرده‌فروشی است و راه‌حل‌های هوش تجاری تلاش می‌کنند تا مدل مناسبی را برای بهینه‌سازی بر اساس خریدهای گذشته و روندهای آینده ایجاد کنند. یک برنامه کاربردی عالی تجزیه و تحلیل سهام را ارائه می‌کند و محصولات پرفروش را برجسته می‌کند و برای آن‌ها تامین می‌کند و در عین حال به مدیران توصیه می‌کند تا سفارش‌های بدترین عملکرد را لغو کنند.
تجزیه و تحلیل مشتریان با استفاده از هوش تجاری
اعداد به شما کمک می کنند تا در ذهنیت مشتری وارد شوید و مسیر آنها را از یادگیری در مورد شما تا طرفدار شدن بیاموزید. شما باید رابطه بین جمعیت شناسی و محتویات سبد خرید آنها را درک کنید. ارتباط بین تبلیغاتی که می بینند و محصولاتی که می خرند را شناسایی کنید. همه این داده ها را برای ایجاد محصول و بسته های تبلیغاتی ترکیب کنید.
مدیریت تامین کننده و ارزیابی توسط هوش تجاری
بدون رتبه بندی فروشنده، هیچ توسعه تجاری وجود ندارد. شما باید نتایج محصول تجزیه و تحلیل فروشنده را ببینید و بر اساس آن تصمیم بگیرید. راه حل BI باید مواردی مانند زمان تحویل، رضایت مشتری، سیاست بازگشت و حتی آگاهی از برند را در صورت نیاز در نظر بگیرد.
فروش، اهداف و عملکرد را با هوش تجاری مرور کنید
در یک فروشگاه کوچک محلی ممکن است بخواهید بدانید کدام برندها پرفروش ترین هستند و کدام دستیاران فروش بیشترین درآمد را دارند، در حالی که در یک شرکت چند ملیتی باید بدانید که کدام شعبه ها می توانند سهمیه خود را برآورده کنند. در واقع، این مشکلات در درجه اول یکسان هستند، فقط مقیاس آنها با یکدیگر متفاوت است. در این مورد، هوش تجاری به دلیل گستردگی خود می تواند ابزار بسیار خوبی باشد.
این سیستم می تواند مبنایی برای تصمیم گیری های استراتژیک باشد، مانند ترکیب محصول ارائه شده یا پاداش ها و تبلیغات اعطا شده توسط نمایندگان فروش. اعداد و ارقام روی داشبورد همچنین یک ارزیابی مبتنی بر پیش بینی خوب برای تعیین اهداف فروش قابل دستیابی اما انگیزشی ارائه می دهند.
روندها، پیش بینی ها و برنامه ها
حتی خرده فروشان در دهه 1960 به شخصیت های تاریخی نگاه می کردند. تفاوت سیستم های هوشمند در این است که لازم نیست تا پایان ماه منتظر بمانید تا محاسبات را انجام دهید و ببینید وضعیت کسب و کار چگونه است. این سیستم می تواند در زمان واقعی کار کند و عملکردها را برای افزایش درآمد شما تنظیم کند. به جای اینکه منتظر بمانید تا امواج شما را به جایی که می خواهید ببرد، مثل این است که مدام مسیر خود را در حالی که به سمت مقصد حرکت می کنید اصلاح می کنید.
تنظیم KPI مناسب (شاخص عملکرد کلیدی) روی داشبورد دیجیتال
در حالی که هر سازمان می تواند KPI های خود را بر اساس نوع فعالیت، استراتژی و پیشنهاد تجاری تعریف کند، برخی از دستورالعمل های کلی وجود دارد که می تواند با موفقیت با استفاده از معیارهای مرجع عملیات زنجیره تامین (SCOR) سطح 1 مورد استفاده قرار گیرد. این شامل:
قابلیت اطمینان با کامل بودن طرح و خدمات تحویل سنجیده می شود.
پاسخ معمولاً با گذشت زمان آشکار می شود.
انعطاف پذیری به عنوان ترکیبی از چابکی فروشنده و محصول
هزینه ها:
کارایی در مدیریت دارایی
وقتی نوبت به معیارهای مشتری می رسد، می توانید برای انتخاب معیارهای مناسب از قیف فروش الهام بگیرید. این شامل حرکت از یک سطح به سطح دیگر است: اندازه‌گیری جایی که سرنخ‌ها از ¸ محاسبه نرخ تبدیل ¸ هزینه هر تبدیل ¸ هزینه هر مورد ¸ قیمت فروش و زمان صرف شده در قیف. همچنین برای بازیابی فرصت های از دست رفته از طریق تبلیغات شفاهی، بودجه لازم است. بسته به کسب و کارتان، شما مسئول تنظیم KPI برای سنجش عملکرد نمایندگان فروش خود هستید.
صنعت خرده فروشی به کجا می رود؟
صنعت خرده فروشی یک بازار بالغ با نرخ سود خالص پایین (1.5-5٪) است که در آن هر بهینه سازی فرآیند و کاهش هزینه می تواند تفاوت بین بقا و خروج از تجارت باشد. هوش تجاری به بازاریابان، مشاوران مالی و استراتژیست‌ها نقطه شروعی در تلاش‌هایشان برای درک بهتر نیازهای مشتری و پیش‌بینی بهتر مراحل مورد نیاز برای حفظ رابطه ارائه می‌دهد.

  • sahar saha sql
  • ۰
  • ۰

کارآفرینان مشتاق با دنیایی از فرصت ها روبرو هستند. اما آنها همچنین باید بر چالش های بزرگ و رقابت قوی غلبه کنند. جای تعجب نیست که داده های Brain Stats نشان می دهد که بیش از 50 درصد استارت آپ های ایالات متحده کمتر از چهار سال عمر می کنند. در حالی که مسائل زیادی وجود دارد که می‌تواند موفقیت یک استارت‌آپ را از مسیر خود منحرف کند، یکی از حوزه‌هایی که اهمیت فزاینده‌ای برای شرکت‌ها دارد، هوش تجاری است. امروزه، بنیان‌گذاران استارت‌آپ به طیف گسترده‌ای از ابزارها دسترسی دارند که تجزیه و تحلیل داده‌های تاریخی و پیش‌بینی‌کننده را برای تسهیل تصمیم‌گیری فراهم می‌کنند. اما سوال اینجاست که آیا بنیانگذاران استارت آپ حاضر به استفاده از این منابع موجود هستند؟ در واقع، اگر سال 2020 را می خواهید و بعداً موفق شوید، اکنون باید آن را در اولویت اصلی قرار دهید تا کسب و کار خود را هوشمندتر کنید.
مدیریت زمان خود را بهبود بخشید
بسیاری از کارآفرینان جدید می دانند که داده های شرکت آنها حاوی اطلاعات ارزشمندی است، اما آنها این اشتباه را مرتکب می شوند که فکر می کنند نمی توانند نرم افزار اضافی برای استفاده از آن بخرند. آنها فکر می کنند که می توانند زمانی برای تحقیق در مورد اطلاعات خود برای به دست آوردن اطلاعات پیدا کنند. اما متأسفانه، این نیت های خوب به ندرت به عمل تبدیل می شوند. همانطور که Anne-Claire Herve در مقاله Innovation Entrepreneurship اشاره کرد، 56٪ از SME ها به ندرت داده های خود را بررسی می کنند، در حالی که 3٪ دیگر هرگز داده های خود را بررسی نمی کنند. هنگام جستجوی دلایل سوء استفاده از داده ها، 33 درصد از افراد مورد بررسی گفتند که داده های خود را بررسی نکردند زیرا مشغول کارهای دیگر بودند.
به عنوان کارآفرینان نوپا، کارهای زیادی برای انجام دادن دارید. از فروش محصول یا خدماتتان گرفته تا جذب سرمایه، مسئولیت های زیادی وجود دارد که شما را به جهات مختلف می کشاند. با باز کردن قفل ابزارهای هوش تجاری، می توانید وظایف بررسی داده ها را تقسیم کنید و از زمان خود به طور موثرتری استفاده کنید تا چیزی را فراموش نکنید.
سیستم روابط عمومی داده
دانش لازم برای تصمیم گیری آگاهانه را بدست آورید.
هوش تجاری فراتر از دادن اطلاعات است. این ابزارهای تحلیلی قادر به یافتن همبستگی بین منابع داده چندگانه هستند تا به شما در یافتن دلایل پشت روندها و رویدادهای خاص کمک کنند. این ابزارها نه تنها می توانند بینش جدیدی ارائه دهند، بلکه بسیاری از آنها تجزیه و تحلیل های پیش بینی و حتی معیارهایی را برای ارائه راه حل های عملی ارائه می دهند که می توانید از آنها برای بهبود کسب و کار خود استفاده کنید. با دانش داده ای که در اختیار دارید، می توانید تصمیمات موثرتری بگیرید.
شرکت کنندگان از داده ها استفاده خواهند کرد.
قدرت ابزارهای هوش تجاری می تواند به شما در صرفه جویی در زمان و تصمیم گیری دقیق تر کمک کند. اما شاید مهمتر از آن برای کارآفرینان جدید، رقابت آنها به طور فزاینده ای از این ابزارها استفاده می کند. شرکت های بزرگ در حال حاضر راه را در اتخاذ هوش تجاری پیشرو هستند. به عنوان مثال، Wired گزارش می دهد که نتفلیکس از هوش تجاری و ابزارهای هوش مصنوعی برای تقویت سیستم توصیه خود استفاده می کند، که بیش از 80 درصد از محتوای تماشاگران را پوشش می دهد. یا شاید حتی تاثیرگذارتر استفاده از هوش تجاری آمازون باشد.
در نهایت، ابزارهای هوش تجاری برای مشاغل کوچک در دسترس تر می شوند. اگر از این ابزارها برای استفاده حداکثری از داده های خود استفاده نمی کنید، شکی نیست که رقبای شما از این ابزارها برای به دست آوردن برتری استفاده می کنند.

  • sahar saha sql